- Inzerce -

Czech Jazz Contest začíná

 

Reduta Jazz Club uvádí další ročník soutěže mladých jazzových kapel a sólistů CZECH JAZZ CONTEST 2015, která odstartuje 24. února prvním soutěžním večerem a po dalších třech semifinálových kolech celá soutěž vyvrcholí 28. března finálovým večerem a slavnostním vyhlášením těch nejlepších!

Béla Bartók kdysi prohlásil, že soutěže jsou pro koně a ne pro muzikanty, to ale nebrání hudebníkům všech směrů pouštět se do nejrůznějších klání. O Czech Jazz Contest pořadatelé praví: „CZECH JAZZ CONTEST je jedinečný souboj mladých osobností nejen českého jazzu, primárně určený pro začínající hudebníky a studenty, avšak svým charakterem a doprovodnými akcemi je přitažlivý i pro širokou veřejnost. Cílem akce je zviditelnění mladých českých a zahraničních kapel a rovněž přiblížení kvalitní jazzové hudby jejich vrstevníkům, a to i formou workshopů a doprovodných koncertů, například newyorského saxofonisty Vincenta Herringa či Gena Jacksona, bubeníka Herbieho Hancocka. I letos představí velmi talentované hudebníky, kteří dostanou jedinečnou šanci vystoupit před odbornou porotu, složenou z významných osobností české a zahraniční jazzové scény a zařadit se mezi finalisty a vítěze předchozích ročníků, kteří se dnes mohou pyšnit úspěchy i na mezinárodní hudební scéně.“¨¨Více na czechjazzcontest.com


Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.

Quentin Rollet: Když se mi to, co slyším, nelíbí, budu první, kdo to „zničí“

V pařížském Marais se se svými saxofony pohybuje Quentin Rollet, hledačský improvizátor, majitel dvou vydavatelství a žádaný host na albech mnoha hvězd jiné hudby.

Zkouška sirén: Chudák fujara

Rozfuk coby národní symbol.

Hermovo ucho – Adventní překvapení aneb Dva blízké koncepty možné hudby

Fluxus a chvění jdou významově i esteticky k sobě. V koncertním sále i v kostele.