- Inzerce -

Distribuce Pirouet Records v ČR

Distributoři z 2HP čerstvě obohacují možnosti domácích prodejců dalším zajímavým mnichovským vydavatelstvím Pirouet Records. Z aktuální nabídky neortodoxních poloh jazzu (být šedesátá léta, část skladeb bychom jednoznačně zařadili k třetímu proudu) je zajímavá skladatelská tvorba hráče na kontrabas a cello Henninga Sievertse , kterou napsal pro své kvinteto a CD nazval Blackbird (Pirouet, 2009). Hrají s ním na klarinet a tenorsaxofon vynikající Chris Speed (viz obr.), na trombon Johannes Lauer, na klavír Achim Kaufmann a na bicí John Hollenbeck. Sieverts mezi své skladby vsunul také Blues For Alice jednoho z otců jazzové moderny Charlieho Parkera a beatlesovskou, zde titulní, Blackbird „fúzující“ s tradičním německým tématem Wenn ich ein Vöglein Wär. Zajímavé pro vnímání jeho hudby jsou věnování u tří skladeb: Twittering Machine Paulu Klee, Gale In Night, Nightingale Arnoldu Schönbergovi a O.M´s Birdsday Olivieru Messiaenovi. Více na www.pirouetrecords.com.


Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.