- Inzerce -

Eliott Sharp – Melvin Gibbs – Lucas Niggli: Crossing the Waters

Eliott Sharp – Melvin Gibbs – Lucas Niggli: Crossing the Waters

Intakt Records (https://www.intaktrec.ch)

 

Album mapuje setkání tria Sharp-Gibbs-Niggli, kteří se údajně den po své první společné improvizaci přesunuli do brooklynského studia Trout zaznamenat ještě čerstvou energii tohoto setkání. Mám dojem že se jim to opravdu zdařilo. Album obsahující sedm skladeb je velmi živé, místy až divoké, s perfektním zvukem. 

Hudba tria je výrazně rocková, co chvíli se ovšem rozpouštějící v experimentálních pasážích, kde bubeník Lucas Niggli haraší na kdovíco, Melvin Gibbs hraje jako zpomalený Bootsy Collins a Elliott Sharp hraje na nějaký splašený hybrid elektrické kytary a piana. Intenzivní nářez bez předvádění a jakoby mimovolná virtuozita. Trio produkuje pestrou a dobrodružnou hudbu, plnou dynamiky a změn. V podstatě je docela legrační přemýšlet v souvislosti s nahrávkou o rockové hudbě tak, jak ji známe. Žádné náznaky “písničkové” formy, žádné aluze na populární hudbu, nebo klišé žánru. Největším ústupkem je bublání zkresleného hlasu ve skladbě Transatlantic Tunnel, ale to lze považovat spíše za drobné zvukové koření asi jako když v závěru stejné skladby bubeník šustí flamboyantovými lusky. Hudba se někdy propadne do zasněného blouznění, jako třeba ve skladbě Kayak, kdy tak dlouho čekáme na její začátek, až se užasle proposloucháme až k jejímu konci. Jinak je album přehlídkou aristokratických zvuků, žádné “rudé oči marshallů”, ale pikantní a záhadné kytarové zvuky, které nestudí digitální dokonalostí, ani se okázale nepředvádějí lampovou chlupatinou. Basista občas funkově zabublá a do čeho všeho tluče bubeník, si netroufám vůbec odhadovat.

Takhle nějak by mohl znít rock budoucnosti, ale zcela jistě nebude a koneckonců na budoucnost se dnes už nehraje. Máme ale to štěstí, že si můžeme poslechnout album Crossing the Waters už dnes a nemusíme čekat na budoucnost, která jak víme, stejně nepřijde.





Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.