- Inzerce -

Ayankoko: Uruguay

Ayankoko: Uruguay

Ayan Records (https://ayankoko.blogspot.cz)

 

V Perpignonu žijící hudebník původem z Laosu, David Vilayleck, se jako kytarista zabývá mnoha žánry a pod pseudonymem Ayankoko se věnuje tvorbě experimentální elektronické hudby. Své výsledky v této disciplíně prezentuje velmi často skrze svůj vlastní label, titul Uruguay je již třiaosmdesátým a zajisté jen na chvíli nejnovějším.

Vilayleck již několik let zkoumá možnosti volně dostupného softwarového modulárního syntezátoru Ppooll z dílny vídeňských experimentálních umělců. Tato recenze vlastně nemá sloužit jako hodnocení jen jednoho alba, jehož název si Vilayleck zvolil podle zprávy o uruguayském prezidentovi zvyklém žít v opravdu velmi nenáročných podmínkách, ale také jako odkaz na jeho neustálou veřejně realizovanou tvůrčí aktivitu na různých internetových platformách a na živých koncertech, která přináší pozoruhodné výsledky velmi často (za uplynulý rok to bylo na bandcampu osm titulů). Vilayleck zkrátka zaznamenává a prezentuje výsledky práce s Ppoolem na běžném laptopu podobně, jako tak často činí majitelé velkých analogových modulárních syntezátorů.

Konkrétně Uruguay přináší čtyři tracky (dvakrát přibližně třináct minut, jednou devatenáct a na závěr tři a půl minuty). Jsou tu přítomny temně nemeditativní ambientní pasáže, processing nahrávek mluveného slova, zajíkavé mnohokrát filtrované zvuky, nekompromisní minimalistické techno, šťavnaté elektronické pomlaskávání i extrémní noisové polohy, při nichž běžné reproduktory buď naplno řvou nebo ještě intenzivněji dávají svými vlastními zvuky najevo, že frekvenční nápor zkrátka nestíhají i při velmi tichém provozu. Nechat proběhnout tuto invazi na vlastní poslechovou aparaturu je velmi poučný zážitek, jehož informační hodnotu lze geometrickou řadou navýšit při pokusech o poslechovou analýzu použitých nastavení tohoto syntezátoru. To vše přitom v bezelstně sytých zvukových barvách. Představivost o hudebním radikalismu si při poslechu Ayankoka můžeme zkrátka zase o kus rozšířit. K volnému stažení je nahrávka například zde a k online poslechu a k podpoře tohoto umělce zase tady.


Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.