Ve čtvrtek proběhl v redakci HIS Voice, respektive v kanceláři Hudebního informačního střediska první koncert. Odehráli ho Martin Janíček a Michael Delia na nástroje vlastní konstrukce. Publikum a umělci k sobě měli blízko, nástroje se rozložily na svazky hudebních slovníků, kolemjdoucí zvědavě nahlíželi. Takové intimní prostředí dodává hudebnímu zážitku novou dimenzi. Není tedy divu, že koncerty v netradičních prostorách, kde hudebníci nejsou postaveni na pódiu, jsou v současné hudbě častou situací. Podívejme se na pár záznamů stylově podobných událostí, které byly zveřejněny v různých koutech světa jen za uplynulý týden.
Videa na víkend – koncerty nablízko
Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob
Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus
laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů
Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.
Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?
Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.
Krotitelé zvuku
Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.
Tančit v rytmu slz
Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.
Příběh z jediného úderu
Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.
Hudba v srbských protestech
Protivládní demonstrace očima hudebnice.
Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus
Nové podoby pulzací i nehybných ploch.
Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu
Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.
Cinkat, listovat, zavřít oči
Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.