Polský multiinstrumentalista, experimentující improvizátor a skladatel, Dawid Adrjanczyk, postavil nové album svého projektu Akpatok především na táhlejších, evolučně rozvíjených akustických strukturách. Natřikrát se tak na něm prostřídají kreace na kovové perkuse (gongy, zvonce, činely) s dlouhými pasážemi dronové hry na středověké niněry. Niněra je schopna nad základní basovou prodlevou vytvářet pestré dění na úrovni alikvót, v celém spektru stereobrazu nabízí řadu pozoruhodných zvukových průběhů. Všechny niněrové skladby stojí na základní basové prodlevě a větším či menším melodickém pohybu v dalších vrstvách. Lze říci, že základní koncept ohledně množství not a jejich dávkování je pro každou ze tří variant zřejmě nějak předem alespoň pocitově stanoven a po celou dobu dodržován. Niněrové skladby se tak pohybují mezi meditativním dronem a nekonečným proudem melodických motivů vzešlým tu více z niňerových kláves a jindy z proměnlivějších flažoletových hrátek. Vliv mají samozřejmě i šramotivá mechanika nástroje a různá tření.
Perkusivni tracky natočené ve spolupráci s dalšími hráči (Nina Adrjanczyk – zvony, gongy a Adam Sobański – gongy) pak působí ještě o kus intimněji či zahloubaněji, avšak základní cíl, tedy hledaní dalšího zvukového plánu v jinak poněkud monotónní činnosti s určitým nástrojem, je stejný. Alikvótni součty a střety výrazněji vystupují především ze souznění gongů a činelů, track se zvonky Tree and wind je nejskromnější, nejméně okázalý, ale i seance se zvonečky se tu ukazuje jako velmi prospěšně prožitý čas bohatě podnětný pro fantazii všech hráčů i posluchačů.
Akpatok: Two Winters, Two Springs