- Inzerce -

Alessio Ballerini: Blanc aneb Ekologický Gesamtkunstwerk po italsku

Italský univerzální umělec Alessio Ballerini se rozhodl vytvořit audiovizuální dílo upozorňující na nepříjemné prognózy ohledně globálních klimatických změn. Z tohoto konceptu mu nakonec vzešlo EP o  pěti kompozicích, cyklus kreseb a několik animací. Vše dohromady shrnuje audiovizuální instalace Blanc & Noir, která byla pro veřejnost otevřena 21. listopadu 2010 v galerii Via Magenta 15 v italské Anconě. Hudba a výtvarný doprovod je ale pro ty, kteří jaderský přístav nenavštíví, publikován zároveň na netlabelu Zymogen.

Nahrávka, na níž se Ballerini prezentuje jako hráč na akustickou kytaru, klavír i jako osobitý zvukový režisér meditativních ambientních nálad (čerpajících například z terénních nahrávek zvuků moře), je zajímavá také tím, že se na ní podílel svými elektronickými samply i věhlasný Christian Fennesz. Najdeme na ní mnohovrstevnaté monumentální plochy jakoby vystihující povrchový klid polárních krajin i dramatické fyzikální děje uvnitř ledovce, ale také osobní impresionistickou zpověď sólového klavíru. Spontánní kresby a z nich vycházející animace variují motivy sněžných krajin i postupného tání. Kdo se chce ponořit do hudby nenabízející únik z melancholie, která je schopna přepadnout současného člověka při environmentalistických úvahách, může stahovat zde.


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.