Nahrávka, na níž se Ballerini prezentuje jako hráč na akustickou kytaru, klavír i jako osobitý zvukový režisér meditativních ambientních nálad (čerpajících například z terénních nahrávek zvuků moře), je zajímavá také tím, že se na ní podílel svými elektronickými samply i věhlasný Christian Fennesz. Najdeme na ní mnohovrstevnaté monumentální plochy jakoby vystihující povrchový klid polárních krajin i dramatické fyzikální děje uvnitř ledovce, ale také osobní impresionistickou zpověď sólového klavíru. Spontánní kresby a z nich vycházející animace variují motivy sněžných krajin i postupného tání. Kdo se chce ponořit do hudby nenabízející únik z melancholie, která je schopna přepadnout současného člověka při environmentalistických úvahách, může stahovat zde.
Alessio Ballerini: Blanc aneb Ekologický Gesamtkunstwerk po italsku
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.