- Inzerce -

Andreas Willers / Meinrad Kneer / Christian Marien: Nulli Secundus

Andreas Willers / Meinrad Kneer / Christian Marien: Nulli Secundus

Creative Sources Recordings (https://www.creativesourcesrec.com)

 

Co se přihodí, když se dají dohromady tři tak různorodí hudebníci, jako jsou kytarista Andreas Willers, jehož emotivní hru můžeme obdivovat na ne méně nežli pětatřiceti albech od FMP po Between the Lines, nápaditý kontrabasista Meinrad Kneer, spjatý především s vlastními Evil Rabbit records, a bubeník a perkusista Christian Marien, schraumovsky dekonstruktivní, tedy tři Berlíňané, jeden z nich (Kneer) ovšem pouze volbou, protože pochází z Amsterodamu? Nulli Secundus, to se přihodí: album, na kterém jako by vynulovali dosavadní zkušenosti a zvolili zvukové brouzdání přesně ve stylu labelu, který je k sobě tentokrát přivinul – španělských Creative Sources recordings.

Hned od počátku nás zajme (i zaujme) trialog plný rumplujícího holedbání a hoblování, kdy se nad norujícími bicími osahávají a vzájemně probíjejí kytara s basou v na(d)pětí nejumanutějšího kalibru, podminovávají terén, ve kterém se zahnízdí, aby vyvolali řetězovou detonaci, a všichni společně připomínají horolezeckou výpravu, při níž jeden jistí druhého. Nicméně po maximu přichází minimum, hlukové žejbrování, rokotání a blyskotání přechází do sychravého ztracena, povlovně přesýpaného trmácení, oťukávané posunčiny a rozporovaného laborování.

Těch osm zastavení se ani tak neliší očividně totožným přístupem, jako odlišnou výslednicí, protože bumbácivé rozjívení (pro)následuje odstředivá rozedma, rozparáděnost candrbálu žabí pokuňkávání (Froschball), valchování jízdy přes drny, výmoly a kořeny hrací strojkovost, ovšem s náloží bicích, zato s více než desetiminutovou výdrží (Fellatmung), troufalou vervu propírání zvukové slitiny. Nejbližší k nule? Pravý opak evakuace zvukových dispozic: přehršle zapeklitých nástřelů, kvitující mnoho jejich zvukomalebných šancí. A to vše přímo s „kriminální energií“.


Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby