- Inzerce -

Audio na víkend – Vzpomínka na VŘSR v Brně

Připomínáme brněnskou realizaci Symfonie sirén z doby, kdy se to smělo.

Přiznávám, že ze všech online konferencí, schůzek, přenosů a výuk mě bolí oči a poprvé v životě zakouším migrény a nespavost. Možná je to samozřejmě tím, že bych už mohl přijmout jméno komančského náčelníka Toho, co brzy bude ve středním věku; díky, Jáchyme T., za včerejší knižní dar, je to parádní čtení.

Vzhledem k datu vzpomínám během dní, které otřásají Trumpem, na deset dnů, jež otřásly v roce 1917 světem. Přesněji, vzpomínám na to, jak se Symfonii sirén – spektákl pro celé Baku včetně loďstva, pozemního vojska i továren, které v roce 1922 nacvičil Arsenij Avraamov u příležitosti pěti let od VŘSR – v roce 2017 přenesla na brněnské Výstaviště. Zodpovědní byli mj. Andreas Ammer, F. M. Einheit a Lukáš Jiřička (popremiérový rozhovor zde).

Audiorekonstrukce původní Symfonie z dílny Leopolada Amiga a Miguela Moliny (2003)…

…a ta „brněnská“ z archívů Bavorského rozhlasu. Videoupoutávka, aby se neřeklo, a zde odkaz na padesátiminutové audio. Sklapněte víka a naslouchejte.


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.