- Inzerce -

Blind Ruler Cursed Land: For A Flower Called Sacrifice Sun Never Sets

Abrazivní elektronické vlny budují monumenty stínům japonského militarismu. Pozdní ohlédnutí za dárkem od nové generace českého martial industrialu.

Fascinace vojenstvím a totalitou představuje zřejmě hlavní pohon čilého pražského experimentátora Willhelma Grasslicha. Jedním z jeho novějších dítek se stal i sólový projekt Blind Ruler Cursed Land, zaostřený na originální křížení dvou rozdílných žánrů – drone a martial industrialu, stylu v Česku předtím rozvíjeného zejména Vladimírem Hirschem. Rychle však můžeme zapomenout na martial industrialem omílanou estetiku evropských diktatur, BRCL svou pozornost obrátil k mašinerii japonského imperiálního období. Nyní ale Grasslich cítí potřebu projekt posunout dál, a coby zakončení japonské epizody pak v červnu 2022 vydal vlastními silami EP For A Flower Called Sacrifice Sun Never Sets. Počin přiléhavě tematizuje pohřeb hlavního stratéga japonského námořnictva, Isoroku Jamamota (1884–1943), a vyšel coby vinylová deska a MC nosič, který navíc obsahuje dvě přidané skladby. V recenzi tak roztočíme kazetové pásky, abychom dílo poznali v jeho plné síle.

EP se pomalu rozjede dronovějším kouskem For A Flower Called Sacrifice Sun Never Sets. V mixu lze pozorovat volný vír převážně metalických barev, které pomáhá strukturovat jednoduchý sestupnéhoý melodický motiv. Individuální vlny se místy vzedmou i v jeden mohutný proud syntetické energie, překvapivou emotivnost dodávají skladbě i Grasslichovy invokace kryptických válečných hesel. Elektronika se přelije v hudební střípky z nahrávky Jamamotova pohřbu, na což již navazuje další track Cherry Blossoms and Sleeping Giant’s Breath. Rozostřené i čiré oscilace rezonují v chladné a dusivé atmosféře podpořené dezorientující paletou hraných či čistě samplovaných vrstev. I zde Grasslich do kompozice vstupuje svým hlasem, místo melodických zvolání však přináší řád rozhodnou recitací o vztahu lidské oběti a kosmu. První bonusové dílo State Funeral (…) pak dotahuje úvodní skladbu EP skrze vlastní minimalistickou koláž ze záznamu Jamamotova smutečního obřadu, jemně vrstvící vybrané elementy přes sebe. Na závěr kazeta přináší živák staršího tracku In This Sign You Shall Perish, pořízený při koncertu na hradě Pecka. Smršť šumivých frekvencí graduje válečnými pokřiky, symfonickými fragmenty i zuřivými bubny, a představena je tak dynamičtější aranž kompozice, než jak ji nabízí EP Chrysantheme Delirium (2021).

I přes svou kratší stopáž kazeta nikam nespěchá a většinou se tak můžeme dostatečně dlouho kochat členitostí sónických textur. Grasslichovi přidání vlastního vokálu do zkreslených ploch sedne, a For A Flower Called Sacrifice Sun Never Sets od Blind Ruler Cursed Land tak představuje vyzrálé a osobité dílo, jež má i s odstupem času posluchači co nabídnout. Ať už si z jeho sonického opojení militantní mocí vezmeme nějaké etické poselství, nebo EP vezmeme jen jako historickou sondu, vřele jej doporučuji.

Blind Ruler Cursed Land: For A Flower Called Sacrifice Sun Never Sets
Vlastní vydání (https://blindrulercursedland.bandcamp.com)


Marian Palla: Na hudbě není důležité, co zazní a jestli vůbec

Když jsem se měl učit, tak jsem hrál, a když jsem se dostal na konzervatoř, tak jsem zase maloval. Teď mě napadá, co budu dělat, až tu nebudu, uvažuje moravský umělec.

Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.