- Inzerce -

Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom

 

Neúnavný hudební experimentátor a hlava švýcarského labelu Veto Records, saxofonista a klarinetista Christoph Erb, na tomto albu představuje výsledky dalšího studiového session z Chicaga. Trio s Michaelem Zerangem na bicí bástroje a s Fredem Lonberg-Holmem na violloncello a elektrickou kytaru tu podle všeho poměrně rychle a spontánně našlo společnou cestu k poměrně ryčnému projevu. Z východisek na hranici mezi freejazzem a evropským improvisingem si pole rozšířili místy až k téměř postrockovému nátlaku i s ohledem na význam těch psychedeličtějších forem jazzrocku z raných sedmdesátých let.

Nalezenou svobodu si tak hudebníci užili i náležitě hlučně, jak dokumentuje první ze tří dlouhých kusů na albu, kde se občas jakoby mimochodem potkávají názvuky Miles Davis Group se zornovskou expresivitou. Na úrovni zvukového výrazového arzenálu lze sledovat také inspirace hlukově elektronickými žánry.

Druhý track by měl logicky ukázat klidnější projev, ale stane se tak pouze na úrovni bicích. O to vehementněji tu budují táhlé a nepravidelné struktury kytara s violoncellem. Zajímavě se tu všude pracuje také se zvukovými proporcemi či s mixáží, často se tu doplňují například zvýrazněné drobné ruchové hrátky perkusí či mechaniky saxofonu s naopak prostorově upozaděnou velmi vybuzenou elektrickou kytarou. Semknuté vykvrdlávání dynamických ploch se střídá s provzdušňovanými pasážemi vzájemných oťukávaní před dalším směřováním, na iracionálnější pořvávání všech přes sebe ale dojde samozřejmě také, i to má tady svůj humor. Závěrečný kus pak přinese navíc ještě kytarovou psychedelickou litanii s různými digitálními delayi. Tahle deska se povedla.

 

Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom

Veto Records / Veto Exchange (https://www.veto-records.ch)

 


Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.