Neúnavný hudební experimentátor a hlava švýcarského labelu Veto Records, saxofonista a klarinetista Christoph Erb, na tomto albu představuje výsledky dalšího studiového session z Chicaga. Trio s Michaelem Zerangem na bicí bástroje a s Fredem Lonberg-Holmem na violloncello a elektrickou kytaru tu podle všeho poměrně rychle a spontánně našlo společnou cestu k poměrně ryčnému projevu. Z východisek na hranici mezi freejazzem a evropským improvisingem si pole rozšířili místy až k téměř postrockovému nátlaku i s ohledem na význam těch psychedeličtějších forem jazzrocku z raných sedmdesátých let.
Nalezenou svobodu si tak hudebníci užili i náležitě hlučně, jak dokumentuje první ze tří dlouhých kusů na albu, kde se občas jakoby mimochodem potkávají názvuky Miles Davis Group se zornovskou expresivitou. Na úrovni zvukového výrazového arzenálu lze sledovat také inspirace hlukově elektronickými žánry.
Druhý track by měl logicky ukázat klidnější projev, ale stane se tak pouze na úrovni bicích. O to vehementněji tu budují táhlé a nepravidelné struktury kytara s violoncellem. Zajímavě se tu všude pracuje také se zvukovými proporcemi či s mixáží, často se tu doplňují například zvýrazněné drobné ruchové hrátky perkusí či mechaniky saxofonu s naopak prostorově upozaděnou velmi vybuzenou elektrickou kytarou. Semknuté vykvrdlávání dynamických ploch se střídá s provzdušňovanými pasážemi vzájemných oťukávaní před dalším směřováním, na iracionálnější pořvávání všech přes sebe ale dojde samozřejmě také, i to má tady svůj humor. Závěrečný kus pak přinese navíc ještě kytarovou psychedelickou litanii s různými digitálními delayi. Tahle deska se povedla.
Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom
Veto Records / Veto Exchange (https://www.veto-records.ch)