- Inzerce -

Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom

 

Neúnavný hudební experimentátor a hlava švýcarského labelu Veto Records, saxofonista a klarinetista Christoph Erb, na tomto albu představuje výsledky dalšího studiového session z Chicaga. Trio s Michaelem Zerangem na bicí bástroje a s Fredem Lonberg-Holmem na violloncello a elektrickou kytaru tu podle všeho poměrně rychle a spontánně našlo společnou cestu k poměrně ryčnému projevu. Z východisek na hranici mezi freejazzem a evropským improvisingem si pole rozšířili místy až k téměř postrockovému nátlaku i s ohledem na význam těch psychedeličtějších forem jazzrocku z raných sedmdesátých let.

Nalezenou svobodu si tak hudebníci užili i náležitě hlučně, jak dokumentuje první ze tří dlouhých kusů na albu, kde se občas jakoby mimochodem potkávají názvuky Miles Davis Group se zornovskou expresivitou. Na úrovni zvukového výrazového arzenálu lze sledovat také inspirace hlukově elektronickými žánry.

Druhý track by měl logicky ukázat klidnější projev, ale stane se tak pouze na úrovni bicích. O to vehementněji tu budují táhlé a nepravidelné struktury kytara s violoncellem. Zajímavě se tu všude pracuje také se zvukovými proporcemi či s mixáží, často se tu doplňují například zvýrazněné drobné ruchové hrátky perkusí či mechaniky saxofonu s naopak prostorově upozaděnou velmi vybuzenou elektrickou kytarou. Semknuté vykvrdlávání dynamických ploch se střídá s provzdušňovanými pasážemi vzájemných oťukávaní před dalším směřováním, na iracionálnější pořvávání všech přes sebe ale dojde samozřejmě také, i to má tady svůj humor. Závěrečný kus pak přinese navíc ještě kytarovou psychedelickou litanii s různými digitálními delayi. Tahle deska se povedla.

 

Christoph Erb / Fred Lonberg-Holm / Michael Zerang: Easel Bloom

Veto Records / Veto Exchange (https://www.veto-records.ch)

 


Marian Palla: Na hudbě není důležité, co zazní a jestli vůbec

Když jsem se měl učit, tak jsem hrál, a když jsem se dostal na konzervatoř, tak jsem zase maloval. Teď mě napadá, co budu dělat, až tu nebudu, uvažuje moravský umělec.

Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.