- Inzerce -

Další zvukové zprávy z Peru

V první polovině dvacátého století byla akademická hudba v Peru na hony vzdálena experimentům otřásajícím evropskou hudební tradicí. Renomovaní skladatelé tvořili především písňové cykly a drobná klavírní dílka v duchu impresionismu. Nástup Adolfa Hitlera a druhá světová ale leccos změnily – v Peru našli azyl skladatelé André Sas a Rodolfo Holzmann, vznikla Národní hudební konzervatoř, Limu navštívil Igor Stravinskij a v peruánském kulturním životě došlo k určité renesanci… tolik Luis Alvarado Manrique.

V HIS Voice 4/2010 jsem představil 2CD s průřezem tvorby skladatele Césara Bolaňose vydané americkou značkou Pogus. Šéf Pogusu, hudebník Al Margolis dobře známý i českému publiku, vyjádřil při našem posledním pražském setkání přání pokračovat v mapování latinskoamerické nové a elektroakustické hudby dalšími tituly. Bolaňosovo 2CD neslo název Peruvian Electroacoustic And Experimental Music (1964-1970), což může, jak jsem před dvěma lety psal, “vytvářet falešný dojem, že se jedná o kompilaci.” Dvoudisková kompilace, která na sklonku loňského roku u Pogusu konečně vyšla a která kromě Bolaňose představuje další tucet tvůrců, nese název Tensions At The Vanguard: New Music From Peru (1948-1979) a kromě možnosti zakoupit si ji v hmatatelné podobě (což kromě dvou disků znamená tlustý booklet s informacemi nabitým textem) si ji můžete celou poslechnout na pogusovském soundcloudu. Elektronické skladby se v pestré dramaturgii střídají s orchestrálními i komorními kusy, takhle se zkrátka mají sestavovat kompilace. 

 


Tensions at the Vanguard: New Music From Peru (1948-1979) by Pogus


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!