- Inzerce -

David Kollar: Sonic Pulses

Mezinárodně proslulý slovenský kytarista, improvizátor a skladatel David Kollar nám v době, kdy ho nemáme šanci potkat na pódiích z důvodu pandemických opatření, připravil alespoň další sólovou studiovou lahůdku.

Čtyři číslované části alba Sonic Pulses vytvořil Kollar sám během čtyř dnů vrstvením svých improvizovaných partů barytonové kytary a smyčců. První mu definovaly délku a základní vývoj budoucích kompozic, k nim pak přihrál vždy další tři. Skladby se nesou v duchu ambientu, dronové hudby či minimalismu. Autor nám doporučuje album poslouchat soustředěně na jeden zátah, což je samozřejmě nejvhodnější pro naladění se i na detailní prvky. Jak už to u mnoha kvalitních děl v těchto žánrech bývá, často předpokládaná statičnost je tu vlastně jen zdánlivá, neboť tato barevně bohatá hudba prochází neustálým vývojem, který je při tak skvělém zvuku opravdu radost sledovat. Soulad i dramatická gesta jsou v tomto instrumentálním toku v perfektní rovnováze.

Kollarův ambient je především poctivý, nástroje se neutápějí v efektech, i při pouze zvukovém vjemu máme množnost vnímat i techniku jeho rukou či smyčce mechanického nebo elektromagnetického na strunách. První track tak může logicky zakončit i meditativní sólový part akustické kytary, v prostředních dvou si můžeme užít téměř encyklopedický přehled smyčcových technik, do posledního kusu pak stejně snadno vplyne třeba i zkreslená kytara s poněkud frippovským feelingem.

Vlastní limitovanou edici CD již Kollarův bandcampový profil hlásí jako vyprodanou, ač oficiálně vyšla teprve před dvěma týdny. V digitálním životě teď pomáhá tomuto krásnému albu též pražský label Blue Lizard. Obě bandcampové platformy jsou v poslední době velmi aktivní a přibývá na nich mnoho pozoruhodného materiálu, doporučuji jejich průzkum.

David Kollar: Sonic Pulses
Blue Lizard (https://bluelizard.bandcamp.com)


Marian Palla: Na hudbě není důležité, co zazní a jestli vůbec

Když jsem se měl učit, tak jsem hrál, a když jsem se dostal na konzervatoř, tak jsem zase maloval. Teď mě napadá, co budu dělat, až tu nebudu, uvažuje moravský umělec.

Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.