Přesně před 45 lety, v dubnu 1970, zkomponoval a nahrál americký skladatel David Borden rozměrnější skladbu Easter (Velikonoce). Jde o zcela první “tonal pulse-piece” pro syntezátor Moog. Tuto práci v průběhu velikonočního víkendu ve studiu Boba Mooga v Trumansburgu (vesnice ve státě New York) dokončil zkompletováním všech zvukových vrstev v pondělí ve 4 ráno. O dva týdny později kompozici Easter provedl společně s instrumentalistou Stevem Drewsem na půdě Cornell University. Bylo to zároveň vůbec první živé, veřejné vystoupení s Minimoogem. Skladba Easter tak ohlásila úsvit věku elektronické hudby, a to jak technicky, tak symbolicky… David Borden patří dodnes k čelným představitelům elektronické a minimalistické hudby. S již zmíněným Stevem Drewsem založil první cele syntezátorový soubor Mother Mallard´s Portable Masterpiece Company, a to v souvislosti s vynálezem Roberta Mooga v roce 1969. Borden tak otevřel cestu k experimentům dalším zvukoborcům, jako byli např. Terry Riley, Philip Glass a Tangerine Dream.
Americký label Cuneiform Records k tomuto výročí vydal kompozici (spolu s dalšími nahrávkami) na albu pod sice lakonickým, ale všeříkajícím názvem1970-73. Obsahuje v podstatě první (stejnojmenné) řadové album Bordena a jeho souboru MMPMC plus dosud nevydané tracky z tohoto raného období. Jde již v pořadí o šestý titul, jenž tento progresivní label legendárním elektronickým průkopníkům s pečlivostí sobě vlastní vypravil. Je mezi nimi také reedice dalšího archívního alba Like A Duck To Water, stejně tak kompletní podoby rozměrných kompozic, jako je suita Continuing Story Of Counterpoint, Bordenovo mistrovské dílo označované jako Goldbergovy variace minimalismu, nebo atmosférické monolity Places, Times a People.