- Inzerce -

Eliott Sharp – Melvin Gibbs – Lucas Niggli: Crossing the Waters

Eliott Sharp – Melvin Gibbs – Lucas Niggli: Crossing the Waters

Intakt Records (https://www.intaktrec.ch)

 

Album mapuje setkání tria Sharp-Gibbs-Niggli, kteří se údajně den po své první společné improvizaci přesunuli do brooklynského studia Trout zaznamenat ještě čerstvou energii tohoto setkání. Mám dojem že se jim to opravdu zdařilo. Album obsahující sedm skladeb je velmi živé, místy až divoké, s perfektním zvukem. 

Hudba tria je výrazně rocková, co chvíli se ovšem rozpouštějící v experimentálních pasážích, kde bubeník Lucas Niggli haraší na kdovíco, Melvin Gibbs hraje jako zpomalený Bootsy Collins a Elliott Sharp hraje na nějaký splašený hybrid elektrické kytary a piana. Intenzivní nářez bez předvádění a jakoby mimovolná virtuozita. Trio produkuje pestrou a dobrodružnou hudbu, plnou dynamiky a změn. V podstatě je docela legrační přemýšlet v souvislosti s nahrávkou o rockové hudbě tak, jak ji známe. Žádné náznaky “písničkové” formy, žádné aluze na populární hudbu, nebo klišé žánru. Největším ústupkem je bublání zkresleného hlasu ve skladbě Transatlantic Tunnel, ale to lze považovat spíše za drobné zvukové koření asi jako když v závěru stejné skladby bubeník šustí flamboyantovými lusky. Hudba se někdy propadne do zasněného blouznění, jako třeba ve skladbě Kayak, kdy tak dlouho čekáme na její začátek, až se užasle proposloucháme až k jejímu konci. Jinak je album přehlídkou aristokratických zvuků, žádné “rudé oči marshallů”, ale pikantní a záhadné kytarové zvuky, které nestudí digitální dokonalostí, ani se okázale nepředvádějí lampovou chlupatinou. Basista občas funkově zabublá a do čeho všeho tluče bubeník, si netroufám vůbec odhadovat.

Takhle nějak by mohl znít rock budoucnosti, ale zcela jistě nebude a koneckonců na budoucnost se dnes už nehraje. Máme ale to štěstí, že si můžeme poslechnout album Crossing the Waters už dnes a nemusíme čekat na budoucnost, která jak víme, stejně nepřijde.





Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.