- Inzerce -

Ernesto Diaz-Infante: Civilian Life

Ernesto Diaz-Infante: Civilian Life

Pax Recordings (www.paxrecordings.com)

 

Mexický kytarista žijící v San Franciscu to s názvem svého alba asi myslel trochu jinak, já ovšem oceňuji, že je tahle slovka dokonale civilní a neokázalá, o to působivější. Hudba na ní obsažená si žije vlastním životem plným vnitřního klidu a bez potřeby velkých gest kytarových virtuózů zamořujících svět rocku a jazzu upřednostňováním exhibice před hledáním pregnantního výrazu. Ernesto Diaz-Infante se na svých albech nepředvádí a přes všechnu pestrost a občasnou zvukovou monumentálnost ani na okamžik nezbourá intimně přívětivou atmosféru.

CD Civilian Life je tak trochu deníkovou poctou San Franciscu. Diaz zde hraje na akustickou kytaru, akustické i ozvučené bajo sexto (tradiční mexickou šestistrunnou basovou kytaru), občas se ale ke slovu dostane i jeho hlas, zpívající mísa a elektrická tampura. Stručné field recordings stejně jako názvy několika kompozic (Yerba Buena, Palais Idéal) zasazující vznik alba do konkrétního časoprostoru. Nahrávalo se na minidisk v podzemce, v parku, doma i ve studiu.

Síla alba tkví v jednoduchosti – kytary jsou téměř bezezbytku rozeznívány rytmickým „drhnutím“ přes všechny struny a znějí opravdu „zblízka“, čímž Diaz dosahuje doslova taktilního účinku. V repeticích nebohatých na variace díky takovému přístupu ke hře a způsobu nahrávání dokonale vynikne struktura zvuku – nic není vypulírováno, naopak, Diaz nám servíruje pěkně zrnité momentky. Občas v podobě dlouhých zvukových bloků, jinde v podobě subtilních miniatur prokládaných zvuky genia loci. Uměřenost je zde evidentně plodem zásnub času a mistrovství ořezat vše nepotřebné.

Welcome to San Francisco, jmenuje se úvodní půlminutový zvukový úlovek. San Francisco miluji a Diazovo album mi je zvláštním způsobem, o to přesněji a plastičtěji evokovalo. Takže se přidávám k hlasu paní v podzemce: vítejte.





Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!