- Inzerce -

Eyes Of A Blue Dog: Rise

Eyes Of A Blue Dog: Rise

Babel Label (www.babellabel.co.uk)

 

Přestože oživování jazzu elektronickou hudbou si stále ve světě současné hudby uchovává jakýsi až mýtický punc novátorství, není v dnešní době už zdaleka ničím originálním. Pokud se však určitá energie v kombinování prvků jazzu a taneční hudby stále ukrývá, je to spíše v menších hudebních tělesech složených z muzikantů, kteří si jen odskočí odpočinout od svých zaběhlých kapel. Album Rise britsko-norského tria Eyes Of A Blue Dog vycházející na značce Babel se této svěží energie vzniklé z alchemického propojení řízného dubstepu, podmanivého ambientu a osvěžujícího jazzu snaží chopit a řádně ji využít.

Devět skladeb, z nichž pět obohacuje zpěv Elisabeth Nygard by dle očekávání mělo k vytvoření unikátní atmosféry a vyvolání dostatku hudebních dojmů bohatě stačit. I opakovaný poslech alba však jazzmana nebo náročnějšího posluchače příliš nepozvedne. Album, jakožto i jednotlivé skladby, trpí dynamickou a tématickou ochablostí. Jakmile se určitá skladba rozvine a navnadí očekávání posluchače na to, co bude následovat, ustrne nebo se rozmělní pod nánosem ostatních zvuků. Navíc se často dostaví dojem, jako by jedna složka nečerpala sílu z propojení s druhou, ale spíše strádala pod její tíhou.



Není tomu tak však u všech skladeb. Propracovanou a svébytnou strukturou zaručeně disponuje nejdelší kompozice Marble Faces, která se rovněž zdá být tahounem celého alba. Triu v ní asistuje basista Chris Hill, který obstarává hutnou drum’n’bassově znějící basovou linku. Páteří skladby je rytmický klávesový motiv, který Rory Simmons zdvojuje trumpetou a všelijak melodicky  obohacuje. Uhrančivě rovněž působí rytmická fragmentace skladby vznikající z prolínání elektronických beatů s bubenickými kreacemi Terje Evensena.

Impozantním dojmem rovněž působí fakt, že za většinu hudebního materiálu, který vládne zvukem celé kapely jsou zodpovědni jen Simmons a Evensen. Přesto, že se Eyes Of A Blue Dog pokoušejí představit odvrácenou tvář moderní taneční hudby, sklouzávají svou harmonickou konvenčností a důrazem na líbezný, avšak nijak nevybočující hlasový projev Elisabeth Nygard do mainstreamu, a tudíž album Rise silněji osloví spíše jen příznivce hutných beatů.


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.