- Inzerce -

Ezop a já

Tuto neděli, 17. dubna, se v pražském Café v lese uskuteční vystoupení jednoznačně výjimečné. Saxofonista kapely The Plastic People Of The Universe, Vráťa Brabenec, zde společně s básníkem a  novinářem Ondřejem Mrázkem (Literární noviny) zazpívají za klavírního doprovodu Michala Špíny vybrané písně od slavného autorského teamu Jaroslav Ježek – Jiří Voskovec – Jan Werich. Spojení Brabence zpívajícího levicově orientované texty prvorepublikových avantgardistů vtipně rozostřuje dnes jinak příliš černobíle zpolitizovaný pohled na český underground.

Program nazvaný Lidi na lidi jsou jako saně je dalším pokračováním projektu Živé Literárky. Shodou okolností jsem byl přímým svědkem části zkoušky tohoto ansámblu – nácviku písně Kat a blázen – a návštěvu premiérového koncertu mohu osobně doporučit. V jistém ohledu ale nepůjde o překvapení. Interpretace písní Osvobozeného divadla v podání těchto aktérů se rozhodně nezařadí mezi ty nejobskurnější, které česká hudba v historii přinesla. Připomenout stačí kapely, jako je Lucie a jejich verze Klobouku ve křoví nebo třeba Cocotte Minute s poměrně neuvěřitelnou verzí pochodu Hej, pane králi.


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.