- Inzerce -

Fabio Delvo: Rastplatz

Fabio Delvo: Rastplatz

Vlastní náklad (fabiodelvo-oneminutesite.it)

 

Italský saxofonista Fabio Delvo (ročník 1971) se českému publiku představil v březnu 2011 na trutnovském festivalu Jazzinec, kde mu sekundovali saxofonista Radim Hanousek, kontrabasista Marian Friedl a bubeník Martin Kleibl. Podobný esprit jako jeho tehdejší hravé vystoupení s příchutí free jazzu má i jeho zbrusu nové album Rastplatz, které mimochodem otvírá skladba pojmenovaná Rychle. Delvo zde má nádherné dialogy s basklarinetistou a saxofonistou Achillem Succim, zejména ve skotačivé kompozici Without Inspiration. Lullaby of Wind je oproti tomu dokonalou ukolébavkou, která vás opravdu zavede na pokraj říše snění nikoliv tím, že je nudná, ale díky svému nádherně vyklidněnému nivó. Rytmická sekce ve složení Danilo Gallo (kontrabas) a Marco Rizzini (bicí) je nenápadně nápaditá. Nedere se do popředí, nesóluje, ale ani není otrockým doprovodem, nýbrž dokáže vytvořit jemné struktury, které podprahově umocňují dominantní nástroje. Delvo se ovšem  nesnaží zaujmout nějakým přehnaným exhibicionismem a předvádět se, ale jeho hra je svěží a barvitá. Je vidět, že má blízko jak k jazzové avantgardě, tak ke komorní vážné hudbě. Jeho flexibilitu jasně dokazuje i spolupráce s americkým kytaristou Jeffem Platzem (viz recenze ze 14. 4.). Fabio má smysl pro volnou kompozici a rozhodně se nezříká improvizace, ale gró jeho tvorby vychází z daných partitur a koncepce. Přesně takové je CD Rastplatz, které má svou jednotnou atmosféru a přesto nabízí celou plejádu poloh a nálad.


Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.