- Inzerce -

Festival Hear Me! se vrací do Prahy

Dvoudenní festival volné improvizace Hear Me! se při svém 5. ročníku vrací z Pardubic a Ostravy zpět do Prahy. Proběhne 15. a 16. září 2017 v pražském klubu Punctum. Cílem putovního festivalu je uvádět nejrůznější podoby současné improvizační a experimentální scény.

Během prvního večera se představí pražská trojice RUiNU z okruhu kolektivu KLaNGundKRach, která načíná druhou dekádu své existence a během uplynulých deseti let si vypracovala ústřední postavení na pražské noisové improvizační scéně. Maja Osojnik je slovinská zpěvačka, skladatelka, performerka a improvizátorka a jedná z vůdčích postav experimentální scény ve Vídni. Po čtrnácti albech s rozličnými projekty vydala loni svoje dlouho připravované – a kritikou následně nadšeně oceňované – album Let Them Grow. V Praze vystoupí s projektem ZSAMM, který tuto desku adaptuje pro jevištní vystoupení. První večer uzavře čerstvá krev české freejazzové scény, jimiž jsou pardubičtí FRISK, kteří na podzim vydávají svoje debutové album. Jako host s nimi vystoupí americký hráč na modulární syntezárot Ken Ganfield.  

Jérôme Noetinger, filmař, vydavatel a organizátor, který proslul především jako člen ikonické skupiny Metamkine, je jednou z nejvýraznějších postav francouzské experimentální elektroniky. Při svých vystoupení používá nejrůznější elektroakustické nástroje, mistrem a legendou je pak ve hře na páskový magnetofon. Od roku 2014 vystupuje v duu s violoncellistkou Audrey Romary, jež se rovnou měrou věnuje improvizaci i současné vážné hudbě, přičemž v obou případech se zaměřuje především na ohledávání zvukové matérie, kterou lze z nástroje vytěžit. Duo ZKRAAP, taktéž z Francie, je vynikajícím příkladem toho, že kombinace rocku a jazzu končí jazzrockem jen v těch nejsmutnějších případech. Výbušná směs melodických kytarových rifů Guillauma Gargauda a freejazového řádění bubeníka Speeta $ilexe jako by byla slovníkovým heslem fráze „utrhnout se ze řetězu“. Na závěr celého festivalu se představí strhující česko-rakouské power trio Poisonous Frequencies, jež si jako hosta pro tento koncert přizvalo Rakušana Hanse Falba – turntablistu a muže, který je doslova zosobněním středoevropské improvizační scény, protože již bezmála čtyřicet let pořádá legendární festival Konfrontationen v Nicklesdorfu.

Festival Hear Me! je pořádán v rámci projektu Stará síť na novou hudbu, jehož se účastní pořadatelé tradičně netradičních zvukově-hudebních performancí v Praze, Českých Budějovicích, Pardubicích, Brně, Ostravě a Opavě.

hearme.jpg


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.