- Inzerce -

Forfest je za rohem

Za čtyři dny začne v Kroměříži dvacátý druhý ročník festivalu Forfest, který se v podtitulu hlásí k „současnému umění s duchovním zaměřením“. Do takové kategorie se vejde široké spektrum hudební i vizuální tvorby, zazní tu varhany i elektronika a mezi převahu soudobých kompozic se vetřela také improvizace. Těžištěm festivalu je komorní hudba: Violoncellista Nicola Baroni bude mít na programu Giacinta Scelsiho i skladbu Treatise od Cornelia Cardewa ve vlastní úpravě pro violoncello a elektroniku. Sopranistka Kristýna Valoušková a violista (a skladatel) Ondřej Štochl sestavili pásmo z děl Marka Kopelenta, Martina Marka, Ivany Loudové, Tristana Muraila, Toru Takemitsu. Michal Rataj spojí svou elektroniku se skleněnými sochami Marka Trizuljaka, elektroakustický blok nabídne i polská houslistka Anna Zielinska. Z Kroměříže se Forfest rozlézá i do dalších měst, a tak zmíněná improvizace bude ke slyšení například v olomouckém chrámu sv. Mořice, kde za varhany usedne Karel Martínek, zatímco opět v Kroměříži bude zkoumat zvuky duo Palagrachio, tedy Ivan Palacký a Peter Graham. Celý program najdete na www.forfest.cz





faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.