- Inzerce -

Gareth Davis + Machinenfabriek: Lucier: Memory Space

Gareth Davis + Machinenfabriek: Lucier: Memory Space

GOD Records (godrec.com)

 

Anglický basklarinetista Gareth Davis hraje striktně napsanou hudbu stejně jako konceptuálně skládanou (od Johna Cage po Christiana Marclaye), svobodnou improvizaci, experimentální rock i elektronický sound-art. U nás se představil v rámci festivalu Alternativa letos 12. 11. společně s Elliottem Sharpem při interpretaci Sharpovy grafické partitury Sylva Sylvarum. Tu si vystřihne i 26. 11. na druhém dni festivalu Contempuls 7 v klášteře sv. Anežky ve zcela jiné konstelaci s rakouským kontrabasistou Ulim Fusseneggerem a na stejném místě doprovodí i Neue Vocalsolisten Stuttgart.

https://soundcloud.com/godrec/god-24-gareth-davis-machinefabriek-alvin-lucier-memory-space

Vydavatelství GOD Records oslovilo Garetha Davise, aby vytvořil dle svého výběru sérii Prescribed course of action, která by mapovala jeho interpretace nejrůznější „instruované“ hudby. Jako první si vybral dílo Memory Space (1970) od amerického konceptuálního skladatele Alvina Luciera (1931), které je determinováno místem, kde se provádí a jehož jméno má být vždy uváděno v závorce před názvem samotným.  Opus je určen pro libovolný počet vokalistů nebo hráčů na akustické nástroje. Základem je pak terénní nahrávka, o kterou se na tomto LP postaral Rutger Zuydervelt, který měl na starosti i celý processing. Na první straně najdeme (Ostrava) Memory Space s nádražním hlášením příjezdů a odjezdů vlaků, což svým způsobem dává nahrávce pozitivní nervozitu cestovní horečky a jistou otevřenost. Je to příslib čehosi nového – zkrátka vyzvání na cestu. (Krakow) Memory Space je naopak mnohem statičtější, ponurejší, abstraktnější a jakoby zabíhá až do mikroskopických detailů než aby vystihovalo atmosféru města. Každopádně právě toto srovnání skvěle odhaluje možnosti  (možná i meze) Lucierova záměru.

Davisovy interpretace dnes již svým způsobem klasických děl jim bezesporu vdechují nový život a zpřístupňují je současným posluchačům. Celá série by ve finále mohla být na dvanácti až patnácti vinylech a zatím se připravuje vydání Black Series od Petera Ablingera (což je ovšem veskrze nová záležitost pro rockovou kapelu), ale na přetřes by měl přijít i Cage či Stockhausen.


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.