- Inzerce -

George Cremaschi: 4 Medicines

Řadu let v Čechách usídlený americký kontrabasista (a druhdy i elektronik) George Cremaschi pokřtil 31. března v Komunikačním prostoru Školská 28 své nové CD se 33 minut a 33 vteřin trvající skladbou 4 Medicines, jejímž autorem je Tom Avino. Vlastní nahrávání tohoto opusu pak proběhlo v září předešlého roku v interpretově pražském bytu. Kompozice je to vskutku mnohotvárná, ale údajně vyžadující velice tichý přednes, takže se do záznamu dostaly i zvuky z ulice za oknem. To ovšem všeumu dodává naprosto skvělý esprit. Až dronové pasáže se tu střídají s překvapivě melodickými momenty, zádumčivost, chvějivost a plíživost se skotačivějšími a vrtošivějšími částmi.

Celé dílo by se vlastně dalo natrackovat do mnoha úseků (v různých proporcích) a skvěle fungovat i dávkovaně. Svou sílu má však pochopitelně jednoznačně ve fragmentované celistvosti. Důležitá je především přirozená hravost a variabilita George, který je schopen vycizelovat každičký detail a pracovat velejemně s dynamikou. A táhlost se zde krásně snoubí s prstovým pointilismem. Je to záležitost, jež má skutečně ozdravující relaxační rovinu a zároveň vzbuzuje spoustu imaginací a neustále se posouvá nejrůznějšími směry, aniž by ovšem nějak těkala. A vzdálená odjíždějící tramvaj na závěr je prostě katarzí non plus ultra. Zážitek z vyposlechnutého zůstává a dlouho doznívá. Snad i díky tomu, že právě kontrabas dokáže emoci jakoby hlouběji vrýt do mysli. A pokud je v rukou mistra, který má mnohem na víc, než jen tvrdit muziku nebo čistě jen prezentovat své umné technické schopnosti, pak je to o to silnější.

George Cremaschi: 4 Medicines

Ex-nihilo Records/Noplyn (https://ex-nihilorecords.bandcamp.comhttps://noplyn.wordpress.com)


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.