- Inzerce -

Hiroshi Hasegawa: Sanzagaike

Hiroshi Hasegawa: Sanzagaike

Nostalgie De La Boue (https://nostalgie-de-la-boue.blogspot.cz)

Sanzagaike je jméno malého uměle vybudovaného jezírka v městě zvaném Kamaruka, v němž se Hiroshi Hasegawa narodil. K tomuto místu se váže řada vzpomínek i zážitků, které hrály v životě Hiroshiho významnou roli. Během několika posledních let vznikly terénní nahrávky – živý zvukový materiál, k němuž autora poutá velmi niterný vztah.

Skladba Sanzagaike patří k autorovým nejoblíbenějším kusům, které vznikly v posledních letech. Byla to první skladba, v níž jako zdroje zvuku použil terénní nahrávky, které posléze dále digitálně zpracovával. V některých pasážích, zejména v úvodu, znějí pořízené zvuky velmi konkrétně, přičemž zůstávají ve své původní podobě bez jakýchkoliv úprav a změn. S přibývajícím časem dochází k čím dál tím slyšitelnějším digitálním manipulacím a posléze ke zvukové destrukci, při níž se původní zvukový materiál mění zcela k nepoznání. Teprve v závěru pětatřicetiminutové skladby dovolí Hiroshi Hasegawa posluchači vydechnout, to už však původní konkrétní zvuky vymizely docela – až na posledních pár kroků v trávě. „Již dávno jsem chtěl ve svých zvukových dílech používat prvky field recordings. Proto jsem v minulém roce pořídil řadu terénních nahrávek, jež jsem pak spojil s elektronickým zvukovým materiálem. V současnosti je to charakteristické pro můj způsob práce se zvukem,“ říká Hiroshi Hasegawa o své nejnovější nahrávce z letošního roku. Druhá skladba nazvaná Silver Blossoms představuje dvacet minut temného hlukově-psychedelického soundu ozvláštněného jemnými přísadami modulovaných terénních nahrávek. Díky přítomnosti torz reálných zvuků, které posluchač musí trpělivě hledat, dostává typický zvuk Hiroshi Hasegawy další rozměr.

Po extrémních hlukových začátcích zkraje devadesátých let ve čtyřčlenné formaci C.C.C.C., patřící k charakteristickým představitelům japonské noise music, pokračoval Hiroshi Hasegawa od druhé poloviny devadesátých let jako sólista pod názvem Astro. Některé projekty spojil v minulosti i se svým vlastním jménem, které od roku 2013 používá pro svoje veškeré sólové projekty. Projekt Astro zůstává nadále aktivní ve spolupráci dua Hiroshi Hasegawa a Rohco. V posledních třech letech navíc došlo ke znovuobnovení aktivit legendární noisové formace C.C.C.C., tentokrát pod názvem Cosmic Coincidence, a to v tříčlenné sestavě Hiroshi Hasegawa, Manuel Knapp a Rohco. Z této doby existuje několik vydařených koncertních nahrávek v podobě bootlegů, avšak na další studiové album Cosmic Coincidence stejně jako na jejich první koncertní návštěvu u nás si ještě budeme muset chvíli počkat.


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.