Americký experimentální filmař Bill Morrison se asi nejvíce proslavil filmem Decasia z roku 2002, v němž pracuje s rozkládajícími se a všelijak poškozenými filmy z archivů a k němuž mu obdobně rozklíženou hudbu složil postminimalista Michael Gordon. Letos v dubnu uvede Morrison na festivalu Tribeca své nové dílo nazvané Miners’ Hymns. V něm spojuje archivní i nové sekvence dokumentující život v hornickém městě Durham na severovýchodě Anglie a jak ukazuje trailer, významnou roli ve filmu bude hrát hudba Islanďana Jóhanna Jóhannssona. Pomalu se valící zvukové plochy proměňují záběry horníků sjíždějících do šachty či dětí běhajících po haldách v poetické a zároveň osudové výjevy. Hlavní slovo v aranžích mají žestě, které jako by zpomaleně odrážely hornické dechovky pochodující v mnoha záběrech. Soundtrack vyjde na značce Fat Cat v květnu a DVD u BFI v červnu.