- Inzerce -

HRTL: Hydroxid; ALUPHOBIA: REVIVAL_EP; Finfriju: Seeds

HRTL: Hydroxid

ALUPHOBIA: REVIVAL_EP

Finfriju: Seeds

Bukko Tapes (https://bukkotapes.com)

 

Nedávno založený brněnský label Bukko Tapes vystartoval třemi kazetami experimentální elektroniky. Label vznikl z živé scény okolo FaVU VUT a hlavou labelu je Leoš Hort za podpory uskupení Bastl Instruments, autorů otevřeného digitálního syntezátoru Standuino. Label si klade za jistě úctyhodný cíl mapování zatím neznámé východoevropské elektronické hudby a propagaci neznámých producentů dosud ukrytých v domácích studiích.

První kazeta pochází od projektu HRTL samotného šéfa labelu. Strohá estetika očesaného a chladného acid/ambient-techna jistě není pro každého a tři přímočařejší tracky potěší zejména příznivce rovných minimalistických beatů. Album bylo natočeno bez dotáček “live ve studiu” a výhradně pomocí hardwaru, použity byly bicí automaty TR505, KPR77, sampler SU10, neo-analogové grooveboxy Monotribe, Volca Bass od Korgu a Casio MT-210. Nejsilnější track je určitě poslední jedenáctiminutový Hydroxid, ledové, nakyslé a trochu melancholické electro jistě potěší nejedno ucho při domácím poslechu i dychtivé tanečníky na parketu.

Druhé EP Revival natočil maďarský producent Barnabas Kiss. První track Revival_[Cinder] zní jako zvláštní ambientní proto-techno starých Indů, zbytek EP se nese na vlnách post-dubstepové rytmiky, komplexní vrstvy melodií, textur a padů se prolínají s upozaděnými šumy, vinylovým praskáním a rozkrájenými vokály. Mix houseových inspirací, ambientu a popu rozmontovaného na součástky a sestaveného v novou hybridní formu drží přes určitou rozmáchlost pěkně pohromadě. Na rozdíl od EP Hydroxid bylo album Revival zkomponováno pomocí softwaru, ale navzdory předsudkům a nekonečným diskuzím na téma analog/digitál má hřejivou a organickou atmosféru. Pokud je vašim oblíbencem producent Lapalux nebo post-dubstepové projekty jako Mount Kimbie, bude určitě Revival tím správným šálkem kávy.

Poslední a o poznání experimentálnější kazetu Seeds vytvořil producent skrytý za pseudonymem Finfriju. Nejde vlastně o album v klasickém slova smyslu, neboť každá ze třiceti tří vydaných kazet má unikátní obsah. Generativní kompozice byla napsána v sofistikovaném hudebním programovacím prostředí Supercollider a balacuje na hranách ambientu a chladné IDM. Chaos a řád se rychle střídají, a při poslechu je obtížné se chytit výraznější struktury nebo motivu. Už z principu je samozřejmě nemožné psát o albu, kde má každý nosič unikátní obsah, ale předmětem obdivu může být tento samotný koncept. O(d) labelu Bukko Tapes jistě ještě uslyšíme víc pěkných věcí a tak se můžeme jen těšit na další zatím neznámé linie elektronické hudby na východ od Berlína.

 

P.S.: Všechny nahrávky jsou též volně k poslechu ze stránek labelu.


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.