- Inzerce -

HRTL: Hydroxid; ALUPHOBIA: REVIVAL_EP; Finfriju: Seeds

HRTL: Hydroxid

ALUPHOBIA: REVIVAL_EP

Finfriju: Seeds

Bukko Tapes (https://bukkotapes.com)

 

Nedávno založený brněnský label Bukko Tapes vystartoval třemi kazetami experimentální elektroniky. Label vznikl z živé scény okolo FaVU VUT a hlavou labelu je Leoš Hort za podpory uskupení Bastl Instruments, autorů otevřeného digitálního syntezátoru Standuino. Label si klade za jistě úctyhodný cíl mapování zatím neznámé východoevropské elektronické hudby a propagaci neznámých producentů dosud ukrytých v domácích studiích.

První kazeta pochází od projektu HRTL samotného šéfa labelu. Strohá estetika očesaného a chladného acid/ambient-techna jistě není pro každého a tři přímočařejší tracky potěší zejména příznivce rovných minimalistických beatů. Album bylo natočeno bez dotáček „live ve studiu“ a výhradně pomocí hardwaru, použity byly bicí automaty TR505, KPR77, sampler SU10, neo-analogové grooveboxy Monotribe, Volca Bass od Korgu a Casio MT-210. Nejsilnější track je určitě poslední jedenáctiminutový Hydroxid, ledové, nakyslé a trochu melancholické electro jistě potěší nejedno ucho při domácím poslechu i dychtivé tanečníky na parketu.

Druhé EP Revival natočil maďarský producent Barnabas Kiss. První track Revival_[Cinder] zní jako zvláštní ambientní proto-techno starých Indů, zbytek EP se nese na vlnách post-dubstepové rytmiky, komplexní vrstvy melodií, textur a padů se prolínají s upozaděnými šumy, vinylovým praskáním a rozkrájenými vokály. Mix houseových inspirací, ambientu a popu rozmontovaného na součástky a sestaveného v novou hybridní formu drží přes určitou rozmáchlost pěkně pohromadě. Na rozdíl od EP Hydroxid bylo album Revival zkomponováno pomocí softwaru, ale navzdory předsudkům a nekonečným diskuzím na téma analog/digitál má hřejivou a organickou atmosféru. Pokud je vašim oblíbencem producent Lapalux nebo post-dubstepové projekty jako Mount Kimbie, bude určitě Revival tím správným šálkem kávy.

Poslední a o poznání experimentálnější kazetu Seeds vytvořil producent skrytý za pseudonymem Finfriju. Nejde vlastně o album v klasickém slova smyslu, neboť každá ze třiceti tří vydaných kazet má unikátní obsah. Generativní kompozice byla napsána v sofistikovaném hudebním programovacím prostředí Supercollider a balacuje na hranách ambientu a chladné IDM. Chaos a řád se rychle střídají, a při poslechu je obtížné se chytit výraznější struktury nebo motivu. Už z principu je samozřejmě nemožné psát o albu, kde má každý nosič unikátní obsah, ale předmětem obdivu může být tento samotný koncept. O(d) labelu Bukko Tapes jistě ještě uslyšíme víc pěkných věcí a tak se můžeme jen těšit na další zatím neznámé linie elektronické hudby na východ od Berlína.

 

P.S.: Všechny nahrávky jsou též volně k poslechu ze stránek labelu.


laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí