- Inzerce -

IQ+1 dnes v Hudební 3

Nejvýraznější tuzemská improkapela je zpět s novým albem. A dnes večer zahraje v Hudební 3.

Po téměř šesti letech experimentů, sběru materiálu, hledání štěstí v jiných hudebních formacích a dalších životních peripetiích vydal počátkem roku improvizační kolektiv IQ+1 svoji třetí desku. Na slovenském labelu mappa vyšlo Conversaphone Plus a recenze jsou, stejně jako u předchozího alba nominovaného na Vinylu, poměrně oslavné. Aktuální sestava ve složení George Bagdasarov, Veronika Hladká, Jaroslav Rarnovski, Petr Vrba a Michal Zbořil pokračuje se stejnou filozofií, s jakou projekt v roce 2010 vznikl – tedy ryzí impro, které se řídí pouze akustickými dispozicemi prostoru, v němž hraje, a náladami a časovými možnostmi jednotlivých členů. Bublání, chrčení, prskání, cinkání, abstraktní ambient vs. post jazz neboli „nekompromisní elektroakustická zpráva o vitálním stavu české impro scény, která se vyhýbá iritující nástrojové exhibici a egocentrické hluchotě.“

Slyšte IQ+1 živě dnes večer (14. května) v Hudební 3. Začátek v 19.30, vstup (dobro)volný.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!