- Inzerce -

Jacques Kustod: Hit The Lights

Jacques Kustod: Hit The Lights

Exitab (https://exitab.exitmusic.org)

 

Šestiskladbové album obsahuje vlastně jen dvě regulérní skladby, Hit The Lights III, obě cca desetiminutové. Další čtyři skladby jsou remixy zmíněných dvou, stopáží již znatelně kratší, mezi pěti a sedmi minutami.

Hit The Lights je podomácku uvařený house z různých pochutin, které se povalovaly kolem, temné skorotechno s divnou hihatkou, minimalistická hudba, která vás ovšem za chvíli chytí do svých temných sítí. V odkazech na album se zmiňuje především žánr house, případně lo-fi house, ale chvílemi je slyšet i vlivy krautroniky či noise. Album zní svým způsobem trochu staře, používá různé obstarožní zvuky, jako je již zmíněná hihatka, tleskač a k tomu všelijaká bublání a zašuměné samply. Lo-fi materiál se v sofistikovaném mixu skládá do zajímavého, hlubokého a temného zvukového prostoru, jehož homogenní sound tu a tam naruší jakoby humpolácké zaharašení kníkavého samplu, které je ovšem celkem zábavným kořením, jen na chvíli rozčeří hluboké vody reverbů obalující nahrávku. Do toho občas něco zabručí a zašumí. Musím říct, že pro samply s šumovým chvostem mám dost slabost a zde jsou použity velmi delikátně. Album má dobrou stopáž a nemůže nikoho začít nudit.

Všechny remixy ctí zvuk alba. Projekt Still life vydestiloval z už tak minimalistického materiálu ještě větší minimal a tento zvukový amalgám jakoby se téměř neměnil, jen postupně narůstá jeho intenzita až do téměř nesnesitelné úrovně. Výborný psychedelický remix.

Maďarský producent S Olbricht podrobil materiál skladby Hit The Lights II magnetické tortuře. Výsledkem je pokroucený mix, výrazný hlavně ve středních frekvencích, který přišel o velkou část svého prostoru, úroveň lo-fi však posunul ještě o velký kus dolů.

Slovenský producent Stix materiál rozvolnil a zatěžkal a vyrobil z něj naostřený zkreslený ambient, podepřený krautronickými rytmy prohnanými delayem. Ostrý roztřepený zvuk, natlačený až ke stropu.

Pražský projekt Lightning Glove pracoval také především s rytmy, jeho remix je s přehledem nejrytmičtější skladbou na celém albu. Trochu kulhavý, přesto výrazně nakažlivý rytmus se trochu podobá brazilským složeným rytmům, přímo se nabízí adjektivum tribální. V poslední třetině se dle mého trochu oslabí přidáním hihatky, přesto jde o perfektní psychedelickou taneční hudbu.

K poslechu a ke koupi například zde: https://exitab.exitmusic.org/album/hit-the-lights


Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.