- Inzerce -

Jacques Kustod: Hit The Lights

Jacques Kustod: Hit The Lights

Exitab (https://exitab.exitmusic.org)

 

Šestiskladbové album obsahuje vlastně jen dvě regulérní skladby, Hit The Lights III, obě cca desetiminutové. Další čtyři skladby jsou remixy zmíněných dvou, stopáží již znatelně kratší, mezi pěti a sedmi minutami.

Hit The Lights je podomácku uvařený house z různých pochutin, které se povalovaly kolem, temné skorotechno s divnou hihatkou, minimalistická hudba, která vás ovšem za chvíli chytí do svých temných sítí. V odkazech na album se zmiňuje především žánr house, případně lo-fi house, ale chvílemi je slyšet i vlivy krautroniky či noise. Album zní svým způsobem trochu staře, používá různé obstarožní zvuky, jako je již zmíněná hihatka, tleskač a k tomu všelijaká bublání a zašuměné samply. Lo-fi materiál se v sofistikovaném mixu skládá do zajímavého, hlubokého a temného zvukového prostoru, jehož homogenní sound tu a tam naruší jakoby humpolácké zaharašení kníkavého samplu, které je ovšem celkem zábavným kořením, jen na chvíli rozčeří hluboké vody reverbů obalující nahrávku. Do toho občas něco zabručí a zašumí. Musím říct, že pro samply s šumovým chvostem mám dost slabost a zde jsou použity velmi delikátně. Album má dobrou stopáž a nemůže nikoho začít nudit.

Všechny remixy ctí zvuk alba. Projekt Still life vydestiloval z už tak minimalistického materiálu ještě větší minimal a tento zvukový amalgám jakoby se téměř neměnil, jen postupně narůstá jeho intenzita až do téměř nesnesitelné úrovně. Výborný psychedelický remix.

Maďarský producent S Olbricht podrobil materiál skladby Hit The Lights II magnetické tortuře. Výsledkem je pokroucený mix, výrazný hlavně ve středních frekvencích, který přišel o velkou část svého prostoru, úroveň lo-fi však posunul ještě o velký kus dolů.

Slovenský producent Stix materiál rozvolnil a zatěžkal a vyrobil z něj naostřený zkreslený ambient, podepřený krautronickými rytmy prohnanými delayem. Ostrý roztřepený zvuk, natlačený až ke stropu.

Pražský projekt Lightning Glove pracoval také především s rytmy, jeho remix je s přehledem nejrytmičtější skladbou na celém albu. Trochu kulhavý, přesto výrazně nakažlivý rytmus se trochu podobá brazilským složeným rytmům, přímo se nabízí adjektivum tribální. V poslední třetině se dle mého trochu oslabí přidáním hihatky, přesto jde o perfektní psychedelickou taneční hudbu.

K poslechu a ke koupi například zde: https://exitab.exitmusic.org/album/hit-the-lights


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.