- Inzerce -

Kevin Ayers (1944-2013)

V osmašedesáti letech zemřel 18. února ve spánku Kevin Ayers, písničkář spjatý v šedesátých letech s plodnou canterburskou scénou a skupinou Soft Machine, kterou po prvním albu ale opouští a vydává se sólovou cestou plnou vzletů, pádů i pozoruhodných setkání: coby člen Soft machine často sdílel pódium s barrettovskými Pink Floyd a nahrával a vystupoval s Brianem Enem, Johnem Calem, Nico, Eltonem Johnem, Mikem Oldfieldem a dalšími. Aktivní sólovou kariéru ukončil roku 1988 (od té doby mu vyšly jen dvě sólové desky), od devadesátých let, kdy žil v jižní Francii, ale často nahrával s novou generací svých obdivovatelů, například skupinami Teenage Fanclub, Go-Betweens, Gorkys Zygotic Mynci.

Ještě než si pustíte Písničku pro šílené časy z jeho debutu Joy Of A Toy (1969), vězte, že v neděli se v čítárně Unijazzu uskuteční vzpomínkový (pod)večer “se svíčkami, pivem, Ayersovou hudbou a nějakým tím videem.” Kdo máte chvíli čas…


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!