Stereolab, mágové experimentální hudby, která se tváří jako zásnuby pop artu s elektronickými experimenty, spaghettiwesternovými soundtracky a easy listeningem, se po dvaceti letech existence rozhodli přerušit činnost. Jejich zpěvačka Laetitia Sadier se po vydání sólového debutu The Trip rozhodla k odvážnému kroku: vystupovat sama, s kytarou, mikrofonem a efektovým pedálem. Jak jí tato poloha, stojící v příkrém kontrastu ke zvukové bohatosti Stereolab, sluší, můžete zjistit dnes večer v Paláci Akropolis.
Laetitia Sadier sólově
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.