- Inzerce -

Listopad v Hudební 3

Stanislav Abrahám zahraje na kameny, TomAlex proženou kytaru modulárním syntetizérem a Adrián Demoč odhalí tajemství hudby (za názvem).

Stanislav Abrahám je zvukový umělec, hudebník, pedagog. Jako zvukový designér spolupracoval s řadou umělců v různých audiovizuálních projektech tanečního divadla, filmu, live cinema, instalací, rozhlasových pořadů či mappingu. Jako pedagog vedl řadu workshopů o nahrávání pro různé umělecké instituce. V současnosti působí jako zvukový designér v Českém rozhlase a ve volném čase se věnuje muzikoterapeutické praxi. Jeho vystoupení bývají kombinací ambientních zvukových ploch a terénních nahrávek, doplněných o hru na kameny, fujaru, gong nebo sundrum. 

V Hudební 3 vystoupí se svými nejoblíbenějšími nástroji – opukovými kameny. Propojení s nejstaršími hudebními principy v historii člověka, repetitivní jednoduchost, nic prostšího už kromě rozeznění hlasu není. Kameny pocházejí z místa pravěkého hradiště Na rovinách poblíž Kounovských kamenných řad. Na tomto místě se také v 18. století těžila opuka na stavbu hospodářských budov v okolí. 

Pondělí 20. listopadu, 19:30, vstup volný.

 

Skladatel Adrián Demoč představí svoje skladby A Luca MarenzioSen a Gebrechlichkeit, které zazní předchádzajícího večera v podání souboru Prague Quiet Music Collective. Hovořit bude také o svých zkušenostech s psaním „dlohých skladeb“ (např. celovečerní skladby pro sólové housle Dotyky. Za zrkadlom). Dotkne se i některých techničtějších detailů, se kterými pracuje: konkrétně přirozených flažoletů, (ne)využívání mikrointervalů, komponování pro nástroje „staré“ nebo lidové hudby.

Adrián Demoč (*1985) po gymnáziu studoval kompozici a harmonii soukromě u Igora Dibáka, v r. 2003–2011 studoval na JAMU v Brně (František Emmert, Martin Smolka). Absolvoval stáže v Bukurešti (Doina Rotaru) a Vilniusu (Osvaldas Balakauskas). Hudba Adriána Demoče je uváděná soubory a sólisty, jako např. Apartment House (Velká Británie), Klangforum Wien (Rakousko), Milan Paľa, Ensemble Ricercata, Tallinn Chamber Orchestra (Estonsko), Manuel Zurria (Itálie), aj. Doteď mu vyšlo šest profilových alb, posledním je album Něha (2023, Another Timbre), obsahující dvě skladby pro symfonický orchestr (obě premiérované v Česku). Věnuje sě i publikační činnosti, jeho texty vychází v časopisech Hudební život a Vlna. Žije a pracuje ve Španělsku.

Sobota 25. listopadu, 19:00, vstup volný.

 

 

Improvizační duo TomAlex pohybující se mezi ambientem, minimalismem, elektronikou a blues tvoří kytarista Tom a hráč na syntezátory, samplery a perkuse Alex. Duo poprvé vystoupilo v květnu 2015 na Ambientu v Liběchově, roce 2016 hrálo na Wakushoppu a Free Jazz Festu. Od té doby se objevilo na dalších akcích, jako byl Sluchátkový festival v Punctu nebo festival Pohyb – Zvuk – Prostor v Ostravě. Debutové album Summer Sessions vyšlo v roce 2017 u vydavatelství Meteorismo, které letos vydalo druhou desku Podzimní listy z Tobruku.

V červenci 2018 měla na stanici Vltavě premiéru koláž Apollo? Apollo, která připomínala půlstoletí od letů na Měsíc. V té duo využilo autentických záznamů komunikace s astronauty i dobové komentáře z Československého rozhlasu a Československé televize.

Duo natočilo i hudbu ke dvěma dokumentům: Tobruk hájily i československé pouštní krysy z roku 2021 a Unikátní vzpomínky Čechoslováků, kteří působili v korejském konfliktu z roku 2023. Při práci na hudbě na druhém dokumentu poprvé Alex využil modulárních syntezátorů k efektování Tomovy kytary. Právě tento přístup uplatní i na koncertu v Besední 3.

Čtvrtek 30. listopadu, 19:30, vstup volný.


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.