První singl napsal a vydal již v patnácti letech. Miloval tehdy rock’n’roll a doo-wop.
Námezdní skladatel pro Pickwick Records…
…pro které stvořil i protopunkový rádobyhit The Ostrich. V “umělé” skupině Primitives se setkal s Johnem Calem a Tonym Conradem.
Velvet Underground, na čtyřech řadovkách navždy definovali termín “nezávislý rock”.
První sólový triumf Transformer. Bisexuální glamrocková image, na producentské židli Reedův epigon David Bowie.
Setkání s Johnem Calem a Nico v Paříži. Velveti tehdy pod vedením Douga Yulea stále účinkovali, jejich působení bez Reeda ale zavánělo sebeparodií.
Orchestrální nostalgie majstrštyku Berlin.
Album Metal Machine Music. V roce 1975 umělecká sebevražda, v současnosti vnímáno jako předchůdce industrail a noise music a imitované třeba i vážnohudebním souborem Zeitkratzer.
Dočasné smíření s Johnem Calem a pocta Andymu Warholovi v podobě alba Songs for Drella…
…i krátkodobý pokus obnovit Velvety.
Ambientní desku Hudson River Wind Meditations údajně napsal pro vlastní potřebu: cvičil při jí taiči.
S manželkou Laurií Andersonovou a Johnem Zornem. Trojice “zvukových básníků” New Yorku.
Lou Reed s Metallicou. Recenzenti se předháněli v opisování a jako jednolité stádo označovalo společný projekt Lulu za “nejhorší album všech dob”. Mně připadá jako jedno jedno z nejlepších Reedových a bezesporu nejlepší deska Metallicy.