- Inzerce -

Ludmila Kunčarová: Nechtěli byste hrát na cool festivalu?

Adam: Ahoj, slyšel jsem o tvojí kapele od kámoše, fakt se mi líbí vaše muzika a já teď chystám takovej velkej projekt, v Tacheles, znáš, ne? … menší festival s kapelama, experimentální muzika, peformance a tak. Nechtěli byste tam vystoupit?

Zpěvačka (viditelně potěšena): Jé, fakt se ti líbí, co hrajem? No to je fajn a Tacheles, super, jasně že rádi vystoupíme!

Adam: Bylo by to teda bezplatně, ale zase dobrá reklama pro vás, víš? Já to taky dělám zadarmo, ale bude to fakt skvělý.

Zpěvačka: Jasně, není problém, však kdybys potřeboval s něčím pomoct, ozvi se.

Zkouška kapely:

Zpěvačka: Klucí, mám super nabídku na koncert, fesťák v Tacheles, kde můžem hrát!Basák: Hm, Tacheles … to jsou tak děsně devadesátý …

Bubeník: To máš jedno, za dvacet let se tě nikdo na přesný datum ptát nebude … můžeš pak říct, žes tam hrál hned po převratu a je to.

Několik týdnů před termínem:

Adam: No, tak už jsem vymyslel i název a spustil webovou stránku, pojmenoval jsem to: Strč si svůj projekt do prdele. Super, né?

Zpěvačka (tuší průšvih): No… originální to je.

Adam: Akorát mám s tím trochu problém s propagací, nechtějí mi to nikde vytisknout ani v rádiu propagovat, že prej je ten název vulgární. To jako nechápu, Tacheles je obsazenej dům, underground, né? Ale to se nějak poddá. Musíte to hodně zveřejňovat na Facebooku, pozvat všechny známý a tak, protože platím za pronájem sálu a potřebuju to vybrat zpět na vstupným.

Zpěvačka (představuje si, jak zve všechny své známé na skvělou akci s  názvem Strč si svůj projekt do prdele): No jasně, uděláme, co budem moci.

Několik méně týdnů před termínem:

Adam: Ahoj, no super to bude, mám takovej skvělej koncept, bude to probíhat pravidelně a bude to jako taková platforma pro umělce, kde se budou moct kontaktovat a setkávat a dělat spolu další projekty a tak, prostě super, budou z toho těžit všichni co tam budou hrát. Jen jsem se chtěl zeptat, víš, už mi docela docházejí peníze a ještě bych chtěl natisknout nějaký plakáty a tak, nemohla by mi vaše kapela dát na to nějaký prachy? Bude to fakt super akce, dlouhodobá …

Zpěvačka (mírně zaskočena): No já nevím, víš, říkal jsi, že to pro nás bude normální koncert, o prachách jsme nemluvili…

Adam: Né, v pohodě, zapomeň, že jsem se ptal, jo? Fakt, v pohodě. Ale mohli byste třeba pomoct při stavění aparátu? Jo a eště nemám zvukaře a  potřeboval bych někoho, kdo by pomohl s jídlem pro kapely, to byste třeba mohli?

Zpěvačka: No, zvukaře, se zeptám a s jídlem vám klidně pomůžu.

Adam: Jé, no to je skvělý, tak fajn, dík, no víš jak, nejak to teď s tou organizací nestíhám a pomoc by se hodila.

Den před koncertem:

Ahoj zpěvačko,

Tak jo, budu moc rád, když pomůžeš s jídlem, jak jsi slíbila. Potřeboval bych tak pro dvacet lidí, stačí něco jednoduchýho, třeba těstoviny s omáčkou. Prostě to doma uvař a dovez. Jo a hrajete v devět hodin, jako první, tak dvacet minut, protože máme pět kapel a divadelní vystoupení, tak aby se to všechno vešlo. Jo a prosímtě, přineste taky kabely, stojany a nějaký mikrofony, budem jich dost potřebovat.

Zatím, Adam

Basista s konečnou platností zakáže zpěvačce bez předchozí porady s  kapelou organizovat jakékoliv skvělé koncerty v atraktivních lokalitách.

V den D:

Kapela rezignovaně odehraje koncert před prázdným sálem a poté se pokusí vzít útokem bar a řádně zapít frustraci; zjistí ale, že za pivo musí platit. Členové se tudíž svorně vydají opít se před nejbližší večerku a  po návratu do Tacheles doporučí pořadateli, aby si svůj projekt strčil do prdele.


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.