- Inzerce -

Maurizio Bianchi: Celtichants

Maurizio Bianchi: Celtichants

Alone At Last (https://alone-at-last.com)

 

Poznámky na zadní straně CD Celtichants italského hlukového pionýra Maurizia Bianchiho vysloveně odrazují od poslechu. Fyzická podoba nosiče je sice velice povedená, obal má více vrstev a pod nimi je kromě samotného disku i trojice fotografií, samotná mikroesej, jejímž autorem je sám Bianchi, v sobě ale spojuje všechny prvky, které dělají z hluku klišé. Bianchi, který má za sebou desítky releasů a je považovaný za průkopníka noisu v Itálii (poměrně paradoxní v zemi, která světu dala Luigi Russola), vypisuje tak akademický text, že přímo nutí člověka jej ignorovat. Desku je totiž možné si užít i bez čtení polokonceptuálních rad k poslechu, což stále mnoho experimentálních hudebníků nechápe.

Pokud se člověk rozhodne projít si celou deskou (tedy přesněji řečeno, jedním hodinovým trackem) sám, čeká jej cesta s ozvuky dark ambientu, hlubokých drones a těžko indentifikovatelných terénních nahrávek. Nijak zásadním způsobem nevybočuje z produkce, která se prakticky zastavila v bezčasí a nijak nereflektuje dění na scéně, kde se avantgarda blíží k mainstreamu, přesto jde o album poměrně nápadité a osvěžující. Jenom by mu slušelo opustit nabubřelou prezentaci a nehrát si na něco jiného, než čím doopravdy je.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou Je to výborný příklad k rozboru chápání autorství uměleckého díla. Autor scénáře, slavný spisovatel Gore Vidal se od díla distancoval, když mu do něj režisér Tinto Brass a představitel titulní role Malcolm McDowell příliš zasahovali. Jim dvěma zase autorství přebral producent Bob Guccione, který pro nakladatelství Penthouse film financoval. Tahanice mezi Penthousem a dalšími producenty se ... Číst více...

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!