- Inzerce -

Miroslav Posejpal v pátek pokřtí nové album…

…u nás v Hudební 3. Přijďte se zaposlouchat do oceánických písní, jež jsou improvizovaným dialogem kytary a elektroniky, ale i do písní vesmírných.

Jeho předloňský sólový debut se jmenuje Stellar Voices, nyní Miroslav Posejpal představuje pokračování, v nemž se noří do vod oceánu.

Oceán nás nese, dává nám život
Pamatuje si všechny naše příběhy, od počátku času
Dokud dýchá, máme naději…

Výrazná postava české alternativní hudební scény, Miroslav Posejpal, se dlouhodobě věnuje improvizované hudbě. Působil v duu s Jiřím Durmanem, byl členem ParaNeuro, sdružení IQ+1 či například hudebně performační skupiny Tonton Macoutes. Věnoval se též elektro­akustické tvorbě, jejímž ústředním tématem bylo rozšiřování zvukových a výrazových možností tradičních nástrojů prostřednictvím elektronických efektů a jejich kombinací.

V letech 2014–2016 začal hledat novou podobu hudební realizace. Vznikl tak materiál Strange Songs, zveřejněný na jeho sound­cloudovém profilu. Tato práce byla pokračováním dřívější sólové elektroakustické tvorby. V počáteční fázi používal k efektování kytar a baskytar aparát vytvořený v průběhu předchozích asi deseti let na amplifikaci a úpravu zvuku violoncella především v triu ParaNeuro. Po roce 2018 postupně proměňoval kombinaci efektů a vznikly nahrávky, které Blue Lizard vydalo v roce 2021 na albu Stellar Voices, na než letošní novinka volně navazuje.

„Hudba na novém albu Songs Of The Ocean byla většinou nahrána po definitivním dokončení modernizace mého efektového aparátu v roce 2022. Všechny uvedené skladby – ve skutečnosti improvizace vzniklé spontánně v interakci s looperem – jsou zahrány a nahrány v reálném čase. Ve většině případů je part looperu nahrán buď bezprostředně před vlastní nahrávkou jako podklad a vymezení základní atmosféry, nebo i v průběhu nahrávání jako hlas stínového spoluhráče. Následná editace je minimální, většinou jen úprava hlasitosti a vyvážení úrovně a prostorového umístění obou tracků,“ říká Miroslav Posejpal.

Přijďte se zaposlouchat v pátek 31. března do Hudební 3. Vstup volný, občerstvení zajištěno, začínáme o půl osmé večer. FB. Více o albu v recenzi kolegy Faixe.


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.