- Inzerce -

Mixtape – Michal Nejtek

Už drahně let podnikám archeologické výpravy do hudby svého dětství – zkoumám, co mě ovlivnilo, co utvářelo moje hudební povědomí nebo možná častěji nevědomí, co formovalo můj vkus. S překvapením zjišťuji, že většina nalezeného materiálu se mi líbí i dnes – netuším, do jaké míry v  tom hraje úlohu sentiment – asi do značné. Před pár lety jsem takto odhalil desku Stars On 45 („tati, pusť mi žárovku“). Pátral jsem po  jejím vzniku a lehce šokovaný jsem zjistil, že holandský producent Jaap Eggermont počátkem osmdesátých let nejen že výtečně vybral a seřadil tehdejší i starší hity do podoby dlouhého medley ve stejném beatu, ale tyto hity navíc nahrál a s kapelou nazpíval tak, že např. beatlesovské vokály pro mě zněly a zní takřka k nerozeznání od originálu. Pátral jsem dál a našel většinu originálních písní, které v medley zazní třeba jen v  podobě první fráze. Ty, které se mi nejvíce vryly do drážek paměti (pamatuji si je minimálně čtvrt století), jsem seřadil trochu jinak, než Eggermont, nechal je zaznít prakticky celé a jen crossfadoval. A aby byl můj osobní vklad přeci jen větší, přidal jsem do mixu tři písně, které považuji za výjimečné. Vznikly o něco později, než holandský mix, ale v „medley mé paměti“ mají minimálně stejně důležité místo – Broken Wings od dnes už pozapomenuté kapely Mr. Mister (pozor, Pat Mastelotto na bubny!) se svou fascinující vícedílnou formou a codou, která ještě násobí melodickou kvalitu refrénu, Hello (Turn Your Radio On) od Shakespears Sister s jednoduchým, ale nádherným a skvěle připraveným refrénovým motivem a Dizzy ve verzi Vica Reevese a The Wonder Stuff s odpíchnutým beatem a 9 (!!!) harmonickými modulacemi v průběhu formy.

Možná se moc přehrabuji v minulosti… ale být dýdžejem vlastní paměti mě náramně baví.

Příjemný poslech džungle popové historie přeju.

1, Boogie Nights (Temperton)

2, Venus (van Leeuwen)

3, Lady Bump (Levay, Kunze)

4, Funkytown (Greenberg)

5, Here Comes That Rainy Day Feeling (Cook, Greenaway, Instone)

6, Sugar, Sugar (Kim, Barry)

7, Jimmy Mack (Holland, Dozier, Holland)

8, Broken Wings (Page, George, Lang)

9, Video Killed the Radio Star (Horn, Downes, Wooley)

10, Runaway (Shannon, Crook)

11, Wooly Bully (Thomas, Smith)

12, Hello (Turn Your Radio On) (Fahey, Detroit, Guiot)

13, Dizzy (Roe, Weller)

14, Boogie Nights – coda


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.