- Inzerce -

Mixtape – Michal Nejtek

Už drahně let podnikám archeologické výpravy do hudby svého dětství – zkoumám, co mě ovlivnilo, co utvářelo moje hudební povědomí nebo možná častěji nevědomí, co formovalo můj vkus. S překvapením zjišťuji, že většina nalezeného materiálu se mi líbí i dnes – netuším, do jaké míry v  tom hraje úlohu sentiment – asi do značné. Před pár lety jsem takto odhalil desku Stars On 45 („tati, pusť mi žárovku“). Pátral jsem po  jejím vzniku a lehce šokovaný jsem zjistil, že holandský producent Jaap Eggermont počátkem osmdesátých let nejen že výtečně vybral a seřadil tehdejší i starší hity do podoby dlouhého medley ve stejném beatu, ale tyto hity navíc nahrál a s kapelou nazpíval tak, že např. beatlesovské vokály pro mě zněly a zní takřka k nerozeznání od originálu. Pátral jsem dál a našel většinu originálních písní, které v medley zazní třeba jen v  podobě první fráze. Ty, které se mi nejvíce vryly do drážek paměti (pamatuji si je minimálně čtvrt století), jsem seřadil trochu jinak, než Eggermont, nechal je zaznít prakticky celé a jen crossfadoval. A aby byl můj osobní vklad přeci jen větší, přidal jsem do mixu tři písně, které považuji za výjimečné. Vznikly o něco později, než holandský mix, ale v „medley mé paměti“ mají minimálně stejně důležité místo – Broken Wings od dnes už pozapomenuté kapely Mr. Mister (pozor, Pat Mastelotto na bubny!) se svou fascinující vícedílnou formou a codou, která ještě násobí melodickou kvalitu refrénu, Hello (Turn Your Radio On) od Shakespears Sister s jednoduchým, ale nádherným a skvěle připraveným refrénovým motivem a Dizzy ve verzi Vica Reevese a The Wonder Stuff s odpíchnutým beatem a 9 (!!!) harmonickými modulacemi v průběhu formy.

Možná se moc přehrabuji v minulosti… ale být dýdžejem vlastní paměti mě náramně baví.

Příjemný poslech džungle popové historie přeju.

1, Boogie Nights (Temperton)

2, Venus (van Leeuwen)

3, Lady Bump (Levay, Kunze)

4, Funkytown (Greenberg)

5, Here Comes That Rainy Day Feeling (Cook, Greenaway, Instone)

6, Sugar, Sugar (Kim, Barry)

7, Jimmy Mack (Holland, Dozier, Holland)

8, Broken Wings (Page, George, Lang)

9, Video Killed the Radio Star (Horn, Downes, Wooley)

10, Runaway (Shannon, Crook)

11, Wooly Bully (Thomas, Smith)

12, Hello (Turn Your Radio On) (Fahey, Detroit, Guiot)

13, Dizzy (Roe, Weller)

14, Boogie Nights – coda


Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.