Mooncup Accident pro svůj třetí titul, třetí kazetu, zatím nejpodrobněji specifikovali a zveřejnili svůj žánr či koncept, konkrétně jako menstruační blues vrácené zpět do rukou otroků. V praxi jde samozřejmě o poctivou porci noise, ale s nekompromisní poetikou i světonázorem navíc jako se zábavným i poučným interpretačním návodem.
Chuchvalci analogových ruchů se prodírají zkreslené a deformované vokály obou aktérů smíšeného dua a nějakého elektrifikovaného obskurního strunného nástroje – může jít o kytaru ale i o něco samodělného, blues prý přeci začíná už od jediné rozladěné struny. Výsledné vyznění je poměrně postkatastrofické, ale sémantického dění je tu ovšem také požehnaně. Základní mantra úvodní titulní skladby – bluesová parafráze Drill is gone – je toho typu, že může oslovit za jistých podmínek každého, zde se však na formální úrovni testují hranice jeho samotné sdělnosti. Tak to jde přes různé bizarní modelové situace, až se před námi v závěru alba pokusí tantricky meditující Kristina Láníková a hysterický kytarista K!amm porovnat svůj entuziasmus v závěrečné litanii No Rythm No Pain.
V celku jde myslím o zatím nejkoherentnější a zároveň nejzábavnější album této formace. Dobrodružně neperiodická struktura všech skladeb funguje jako asociační stroboskop. Psychedelických zážitků tu pro nás a naše domácí magnetofony namíchali Mooncup Accident opravdu dost. Za emblematický si ale každý posluchač může prohlásit až některý z těch svých. Ale jako na ochutnávku si například můžeme všimnout toho tak zvláštně zmutovaného ženského vokálu na konci Become a Trailer Trash, že si lze snadno představit, že ho vyluzuje spíše malinko líně porozevírající se vagína, z níž vykukuje jakoby s nedbalou elegancí přežvýkáván koneček zastřižené stopky menstruačního kalíšku.
Mooncup Accident: Drill Is Gone
KLaNGundKRaCH (https://klangundkrach.net)