- Inzerce -

NOD NOD

NOD NOD

(https://nodnod.bandcamp.com)

 

NOD NOD vznikli spojením členů skupin Five Seconds to Leave a Veena. K instrumentálnímu triu se tak přidala zpěvačka Veronika Buriánková. Výsledkem je hudba pravděpodobně o něco rafinovanější, než oba předchozí projekty, byť blíže mají pravděpodobně k Five Seconds to Leave. Hudba NOD NOD je tvrdá i dekadentně melancholická, kytary občas drnčí twangem, který by se neztratil v leckterém filmu Davida Lynche, hodně tu hrají i pauzy mezi tóny. Tvrdost je na albu dobře dávkovaná a střídá se s těžkou pomalostí a všudypřítomnou temnotou. Veronika Buriánková zpívá méně přímočaře než ve skupina Veena, inspirace pěveckým projevem Beth Gibbons je tu nepřehlédnutelná (například ve skladbě Soldier), její projev není ukřičený, spíš jaksi raněný a stažený do sebe. Tomu také sluší jemné upozadění zpěvu v mixu.




Album má výborný zvuk, který masteringem zpečetil Ondřej Ježek. Kytary jsou barevné a plastické, výborná je basa chroptící zkreslením. Bicí mají pikantní room, dozvuk jak z dřevěné chaty. Výborně znějící deska, která si zaslouží hlasité přehrávání. Pokud bych měl albu něco vytknout, snad by to byl fakt, že všechno plyne jaksi příliš hladce, i v hlasitých a tvrdých pasážích se harmonie ctí. Určitou výjimkou je snad začátek skladby The Name of Sin, který tvoří vazbící kytary. “Hnědý tón” ovšem na tomhle albu nehledejte. To je ale záležitost stylu, který je zde v rámci možností respektován.

Kromě downloadu bude 30. července k dispozici i vinylová podoba alba.

 


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.