Neues Klaviertrio Dresden zahraje 5. března kompozice českých a německých skladatelů
Klavírní trio je formát zrozený na konci 18. století a spojený s domácím muzicírováním vídeňských středostavovských rodin. V 21. století ovšem může být kombinace klavíru, houslí a violoncella inspirativní zcela jiným způsobem a namísto salónní ukázněnosti nabízí lecjaká zvuková dobrodružství. Tělesem, které se již od roku 2001 věnuje hledání nových možností tohoto obsazení, je Neues Klaviertrio Dresden hrající ve složení Uta-Maria Lempert (housle), Matthias Lorenz (violoncello) a Clemens Hund-Göschel (klavír). Do koncertního sálu Atrium na pražském Žižkově je pozval Miroslav Beinhauer, dramaturg řady koncertů soudobé hudby, které zde probíhají již od minulého roku.
V úterý 5. března zazní v Atriu dvě skladby českých a dvě německých autorů, respektive autorek, všechny napsané právě pro toto těleso. Českou stranu zastupují tria Petera Grahama a Luboše Mrkvičky, německou pak Klaviertrio Alfreda Holzhausena a kompozice skladatelky Maline Euen. Ta jako jediná v názvu svého díla opustila pouhé formální označení a dává posluchačům poetickou vábičku názvem Wärmendes Licht in Staubschwaden. Jako přípravu si poslechněte její rovněž imaginativně nazvaný kus Den letzten Kolibri nimmst mir nicht v podání Arditti Quartet
Se stejným programem vystoupí Neues Klaviertrio Dresden o den později na brněnské JAMU. V Atriu se pak můžeme na další koncerty nové hudby můžeme těšit na podzim.
Více informací zde.