- Inzerce -

Novoroční předsevzetí pro zodpovědné hudebníky

Nabízím hudebníkům několik námětů pro novoroční předsevzetí, ze kterých budou mít užitek jak jejich spoluhráči, tak posluchači. Důsledné dodržování těchto pravidel by dokonce mohlo udělat z naší krajiny příjemné místo k životu.

 

Pro kytaristy

● Nebudu hrát dlouhá a nudná sóla

● Nebudu hrát nudná sóla

● Nebudu hrát žádná sóla

● Nebudu hrát dvakrát rychleji jen proto, že vidím prsatou holku

Snížení hlasitosti vynechávám, kytarista se stejně nikdy neztiší…leda byste před něj dali noty, jak říká klasický vtip.

 

Pro basáky

● Nebudu hrát v deseti kapelách

● Nebudu hrát na bezpražcovou baskytaru (i když si myslím, že na ni umím)

● Nejsem Jaco Pastorius (ani jiná mýtická postava)

● Koupím si ladičku

Sóla na kontrabas nebo baskytaru si stejně nikdo příčetný nevšímá, takže s nimi ani nepočítám.

 

Pro bubeníky

● Nebudu předvádět celý svůj repertoár, jen co sestavím bicí

● Budu poslouchat, co hrají ostatní

● Nekoupím si dvojšlapku

● Koupím si vlastní auto

Sóla na bicí patří do 80. let, takže jsou pasé. Společensky přípustné jsou pouze na hromadných onanistických seancích, zvaných jam sessions.

 

Pro klávesáky

● Jednou provždy zapomenu na zvuk hammondek a clavinetu

● Nebudu do každé písně cpát zasrané harmonické funkce

● Koupím si sluchátka, když se neslyším…

● Naučím se hrát na piáno

Jestli někdo klávesákům prokázal opravdu medvědí službu, byl to Jan Hammer. Vyvolal v nich naději, že mohou sólovat jako kytaristé. Tento omyl byl prokazatelně vyvrácen.

 

Pro zpěváky

● Nebudu se pokoušet zpívat mimo svůj rozsah

● Pokusím se pochopit, o čem vlastně zpívám

● Nebudu přesvědčovat spoluhráče, že mé jméno musí být na plakátech samostatně

● Neožeru se před koncertem

Talentové soutěže vytvořily dojem, že zpěvákem může být kdekdo. Schopnost intonovat nebo napodobit Robbieho Williamse z nikoho zpěváka nedělá.

 

Hodně štěstí a pevné vůle v novém roce!

Ivan Manolov

 

P.S. Autor je kytarista, trochu basista, mizerný bubeník, průměrný zpěvák a klávesák začátečník.


Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.