- Inzerce -

O Reche Modo: Objections

Za projektem O Reche Modo stojí v Praze usazený francouzský hudebník Romano Krzych, který začínal jako saxofonista, delší dobu se však věnuje především různým extrémním podobám zvukového umění.

Kromě saxofonu využívá elektronické ruchy všeho druhu, zavazbený mixážní pult, zkreslený vokál či přetáčené a různě ždímané diktafonové nahrávky. Zvuková drť, kterou tímto způsobem vytváří, je velmi intenzivní, často i značně agresivní, je v ní však přítomen jistý prvek virtuozity, zvukové pletivo jeho nahrávek je velmi pestré a ačkoliv jde jistě především o noise, nahrávky jsou vždy velmi dynamické a plné změn.

Romano Krzych své přístroje dohání na samotný limit jejich funkčnosti a z recyklovaných nahrávek destiluje temnou materii, která posluchačům hrozí přeprogramovat mozek. V jeho hudbě je ale vždy velká porce humoru i když je to humor tak zaumný a tak dobře skrytý, že je potřeba velmi speciálního naladění, aby s ním člověk mohl souznít. Pozorného posluchače však odmění nevšedním zážitkem.

Nahrávku Objections tvoří dvě půlhodinové kompozice plné divokých analogových glitchů, přepínání kazet, tahání pásku, šumu a drobného vazbení. Zvukový tok je extrémně přetržitý, složený z desítek a stovek drobných zvukových událostí. Je zde však místo pro klidné pasáže i pro stopové množství ticha, které se zjevuje v pauzách mezi jednotlivými glitchy a chuchvalci vazbení. Do rozbitého vesmíru O Reche Modo se občas zjeví útržky hudby, recyklovaný groove tvoří například orámování skladby Objections.

Zvukově se nahrávka pohybuje prakticky pouze ve vyšším spektru, syčivé a pištivé zvuky vazeb mají navrch, basových frekvencí se tu příliš nedostává. Možná trochu lépe je na tom v tomto ohledu skladba Objections 2, ale asi jen o málo. Romano Krzych rozleptává zvuky svým sonickým vitriolem a výsledkem je skřípající zvuková hmota, agresivní a silná, která rozhodně není pro každého.

Objections je skvělá nahrávka, je vysokou školou noisu. Pokud se někdo zajímá o tento žánr, chce se v něm zdokonalit a nevadí mu „old school“, zde je jednoznačně pokročilá studijní nahrávka.

O Reche Modo: Objections
Afterhours Eden Prostitute (https://afterhoursedenprostitute.bandcamp.com/album/o-reche-modo-objections-aep-t-029)


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.