V úterý měla ve Školské 28 vernisáž “interaktivní audiovizuální kinetická práce Odlesky významné kanadské umělkyně Katherine Liberovskaye navozuje světelné prostředí plné pohybujících se stínů a odlesků kovových předmětů s kontemplativní atmosféru a nabízí hypnotický zážitek neustále se proměňující dynamické souhry světel, tlumených barev a perkusivní zvonivé hry. Instalaci tvoří zavěšené kovové objekty, sestavené podle jejich tvaru a zvuku, piezo mikrofony, pasivní mixer, zesilovač, reproduktory, elektrické ventilátory, barevná technická kamera a video projektor. Instalace využívá principy zpětné vazby: dva ventilátory pohybují kovovými objekty a indukují kontiunálně se proměňující projekci promítaného obrazu. Prostřednictvím zvuku, snímaného pomocí osmi piezzo mikrofonů na zavěšených objektech dochází zároveň k aktivaci minimalistické hudební kompozice, odkazující nejen k aktuálním tendencím generativní tvorby, ale například i k tradicím konkrétní hudby (musique concrete).” K viděnía slyšení bude do konce měsíce. Liberovskaya žije v Montrealu a New Yorku. Je autorkou mnoha jednokanálových videí, video instalací a video performance a často spolupracuje s hudebníky: Phillem Niblockem, Davidem Watsonem, Alem Margolisem a mnoha dalšími. Posledně jmenovaný, známý čtenářům HV jako strůjce pozoruhodného elektronického projektu If, Bwana i jako majitel vydavatelství Pogus, ve Školské 17. června vystoupí spolu s Martinem Janíčkem.
Odlesky ve Školské 28
Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob
Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus
laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů
Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.
Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?
Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.
Krotitelé zvuku
Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.
Tančit v rytmu slz
Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.
Příběh z jediného úderu
Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.
Hudba v srbských protestech
Protivládní demonstrace očima hudebnice.
Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus
Nové podoby pulzací i nehybných ploch.
Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu
Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.
Cinkat, listovat, zavřít oči
Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.