- Inzerce -

Oren Ambarchi: Sagittarian Domain

Oren Ambarchi: Sagittarian Domain

Editions Mego (https://editionsmego.com)

 

To nejlepší z krautrocku ožilo v nové nahrávce Orena Ambarchiho Sagittarian Domain. Namísto dronů a své obvyklé dekonstrukce tradičního kytarového zvuku se pouští někam docela jinam a na jediném třiatřicetiminutovém tracku nám servíruje ten nejtemnější krautrock ve smrtící koncentraci. Podle informací labelu Ambarchi nahrával všechny nástroje sám v jednom z nejlepších (a nejdražších) studií v Austrálii a vše pojal trochu jako závod s časem. Album nahrál v jednom zátahu. Dost dobře si nedovedu představit, jak se cítil po jeho dokončení, album je nesnesitelně intenzivní i pro pouhého posluchače. Třicet tři minut strávených poslechem Sagittarian Domain na sluchátka je akustickým tripem par excellence. Tohle je pravá psychedelická hudba, jen možná trochu silnější než jste zvyklí. A tak není projevem slabosti sluchátka na pár minut sundat a odpočinout si. Album vás odvede do míst, kde jen silní jedinci vydrží pobývat delší dobu. Pokud bych chtěl spáchat psychickou sebevraždu, pustil bych si film Eliase Merhige Begotten a k tomu prvních dvacet sedm minut Ambarchiho nahrávky dvakrát za sebou. Ať mi nikdo neříká, že ze studia SingSing v Melbourne vyšel po dokončení nahrávky ten samý Oren Ambarchi, co do něj ráno vešel.

Ambarchi nahrál kytary, basoval na analogový syntezátor a hlavně nahrál velmi radikálně prosté a fyzické bicí, vlastně velice klasický “motorik” styl. Album je postaveno na repetici jediného riffu, jednoduchá basová figura vám za chvíli sevře mozek v železném svěráku, ale už po nějakých dvaceti minutách si budete přát, aby nikdy neskončila. Jednoduchý groove překrývají vrstvy kytarových zvuků, které znějí někdy jako kytara, někdy jako klávesy a někdy jako kytara Orena Ambarchiho. Po půl hodině nás sám Ambarchi uklidní nečekaným nástupem smyčcového kvartetu. Kdo vydržel až sem, je zachráněn. Konec dobrý, všechno dobré. Krásná, temná a silná deska.


Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.