Throbbing Gristle definitivně přestali existovat a není to, buhužel, dáno pouze neočekávaným odchodem Genesise Breyera P-Orridge, díky kterému nezahráli v Praze. 25. listopadu zemřel ve věku pětapadesáti let ve svém domě v Bangkoku jeden z členů této legendární čtveřice, Peter Sleazy Christopherson, hudebník a grafik, který se kromě TG proslavil především coby zakladatel Coil. Ti zanikli v roce 2004 smrtí Christophersonova uměleckého a životního partnera Jhonna Balance, po které se Christopherson přestěhoval do Thajska, odkud řídil své nové projekty, především SoiSong, duo s ruským elektrnickým experimentátorem Ivanem Pavlovem známým coby COH. Coby neúnavný experimentátor a hračičkář se vším, co je na elektriku a vydává zvuk, byl Christopherson tím, kdo excentrickým frontmanům a duchovním vůdcům Throbbing Gristle a Coil poskytoval spolehlivé hudebně-zvukové zázemí. Jeho tvorba byla nazaměnitelná svým citem pro detail a schopností přetavit sebevětší experiment do nadobyčej chytlavé podoby.
Peter Sleazy Christopherson (1955 – 2010)
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.