- Inzerce -

Pozítří: Do Školské přilétá Noční pták

“Noční pták je duo Luboše Fidlera a Zdeňka Konopáska. Noční pták jedním pařátem vězí v historii české alternativní hudby 70. – 90. let. (Fidler patří k zakladatelům skupin Stehlík/ Švehlík, Kilhets, stál u počátků MCH Bandu. Konopásek působil v Dvouleté fámě a v Kvartetu Dr. Konopného). Oba hráče pojí opakovaná spolupráce s Oldřichem Janotou). Pařátem druhým se Noční pták opírá o současný stav improvizované hudby a volné zvukové experimentování. Fidler se od 80. let věnuje vývoji vlastních hudebních nástrojů a akustických instalací. Konopásek se v poslední době věnuje volné improvizované hře na bicí. Během poslední doby se Noční pták objevil na řadě scén nezávislého umění a připravuje oficiální nahrávku. Co vlastně Noční pták dělá, když se ozývá do tmy? Zobanem klove, naráží a drbe do prázdných PET- lahví, použitých plechovek, zvučných klacíků a oblíbených roletových tyčí, jako kdyby rozezníval nějaké nové, neznámé zvukostroje. Křídly přitom tluče a klepe do pohozených rezavých hrnců a jiného starého plechu jako na nějakou bicí soupravu. Prohrabuje se ostružiním a stébly tlející trávy okolo sebe coby strunami kytary. Houká, chrčí, vrká, mrmlá a popiskuje – to jako by se člověk pokoušel říkat první slova. Občas dokonce jakoby zazněla nějaká píseň. Většinu roku hnízdí Noční pták ve staré škole na Albeři, v Jižních Čechách. Zrovna ve Školské by se tedy mohl cítit jako doma. Ve svém komorním vystoupení nabídne kromě perkusivně-hlukových improvizací také suitu Signály, ve které jsou hudebně rozvedeny rodinné svolávací hvizdy tří spřátelených karlovarských rodin z 50. a 60. let minulého století.”

Tak praví pořadatel, další, kdo hrál s Oldřichem Janotou. Nebo snad sám Noční pták? Ať tak či tak: Slyšte Ptáka pozítří – ve čtvrtek 23. května – v pražském komunikačním prostoru Školská 28. Začátek v 19:00.



Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!