Nemůžu si pomoci: když se galerie/scéna pojmenuje Berlínskej model, smrdí to provinčností (“nojó, tady doma to takový není, ale snažíme se”), že jeden větrat nestačí… Třeba ale kmotrům podniku jen něco podsouvám; program má tenhle Model každopádně pestrý, zajímavý a současný. Tak třeba pozítří, v sobotu 13. dubna, do něj láká A2 na další pokračování své koncertní série A2+, kde vystoupí poloakustické kvarteto Eternal Zio z Milána, které “ve své tvorbě spojuje vlivy tradiční folkové hudby, psychedelie, jazzu a punku. Pomocí niněry, houslí, kláves, kytar, perkusí, foukací harmoniky a hlasů vytváří těkavý a přitom uhrančivý hudební materiál, který se spíše než komponované hudbě podobá spontánnímu rituálu. Skupina se ráda vystavuje otiskům vnějšího prostředí, a koncertní představení tedy bývají plné překvapení. Očekávat lze tišší, ale přesto intenzivní a k pohybu vybízející zážitek. Před Eternal Zio vystoupí Tomáš Procházka aka Federsel s krátkým café-noisovým setem.”
Pozítří: Eternal Zio + Federsel
Zkouška sirén: Caligula jako opera?
Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou.
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!