Projekt Jazzconnexion 2013 v Pardubicích nabízí samé pecky. Po Mnorexii návštěvníky Divadla 29 čeká (pozítří: v pátek 3. května) vystoupení jednoho z klíčových hráčů improvizační scény, saxofonisty Kena Vandermarka, s italskými Rara Avis. Přepínám: “Americký saxofonista, klarinetista a skladatel Ken Vandermark (1964) je momentálně jeden z nejaktivnějších a nejkreativnějších hudebníků na poli freejazzu a volné improvizace. Bez nadsázky lze říci, že Vandermark je v oblasti volné improvizace považován za jednu z veličin, která tuto oblast hudby v posledních 20 letech výrazně ovlivnila v téměř celosvětovém měřítku. Šíře jeho hudebních aktivit je opravdu mimořádná a jejich výčet by vydal na několik hustě popsaných stran. Jenom v současnosti působí v téměř třiceti skupinách a projektech, od dua po velké orchestry a posledních několik let je prakticky permanentně na turné. Spolu s italským saxofonistou Stefanem Ferrianem, basistou Lucou Pissavinim, pianistou Simonem Quatranou a elektronikem Mimmo Secou stojí za skupinou Rara Avis. Tato mezinárodní elektro-akustická formace je rozkročena mezi volnou improvizací, dynamickým freejazzem a komponovanou hudbou, které jsou servírovány s maximální koncentrací a bezmála telepatickou sehraností jednotlivých protagonistů.”
Pozítří: Ken Vandermark a Rara Avis v Pardubicích
Zkouška sirén: Caligula jako opera?
Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou.
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!