- Inzerce -

Pozítří: melancholie s Ptačími lidmi

“Vídenští Bird People otevřou klub K4 závanu jarní psychedelické melancholie. Jako své hudební dítě je založil před třemi lety Uli Rois, rovněž zakladatel labelu Feathered Coyote Records, který sám sebe charakterizuje jako „portál kosmického akustického vyzařování“. Line-up se různorodě mění od téměř folkové či rockové sestavy s bicími, cellem nebo varhanami až po sólové průzkumy psychedelických dronů pomocí strunných nástrojů, což bude nejspíš i případ pražského koncertu skupiny,” přemlovají nás pořadatelé, abychom si ve středu (10.4.) večer udělali čas. A pokud jste alespoň trochu květinkoví, alou! “Bird People v minulém roce mimo jiné vydali třetí, zdařilé album Pulse In the Void / Sky Huntress (slyšte zde). Dobře je charakterizuje Marc Roberts z Foxy Digitalis: ‘Jedná se pravděpodobně o nejhezčí kolekci písní, zvuků a sentimentu, kterou letos uslyšíme. Je meditativní, reflektivní, povznášející a melancholická, dotýká se samotného centra toho, co nás dělá lidmi. Upřímné, osobní a mírumilovné album mimořádné, přirozené krásy.’

Druhým vystupujícím bude drone/noise americká formace A Story Of Rats, z původního tria se v Praze představí její zakladatel, zvukový a vizuální umělec Garek J. Druss, známý také jako člen improvizačního dua Dull Knife a portlandských projektů Atriarch, Tecumseh a Mezektet, které jsou o poznání agresivnější. Rovněž je skladatelem divadelního ansámblu Saint Genet, jež se letos objeví mj. i na Donaufestivalu v Kremsu. Hudba ASOR je význačná svou intenzitou a sílou, valivými temnými drony na pomezí ambientu a doomu/blacku. Záměrně chybí substantivum “metal”, jelikož s ním má Garekova hudba společné jen některé nálady, včetně pseudo-sakrální monumentality. Občas připomene i starší, potažmo obecně rituálnější, nahrávky Burial Hex.” Libo ukázku?


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!