- Inzerce -

Pozítří: Nahlížet nasloucháním vol.2

V úterý 26.3. čeká návštěvníka pražské galerie Tranzitdisplay druhý díl projektu ansámblu Prague Modern ecouter-voir / listening eyes / nahlížet nasloucháním. Tentokrát “vedle sebe” stanou fotografie Markéty Othové a hudba Petra Bakly v podání kvarteta Fama Q. 

“Obraz nepotřebuje být dokreslován hudbou a hudba nepotřebuje obraz, ovšem položit hudbu a obraz vedle sebe je jistě možné. Právě možnost existování vedle sebe je jádrem projektu Hlavní děj Markéty Othové a Petra Bakly. Ani jeden z autorů se nestará o obsahy a sdělení, nevypráví příběh, neevokuje náladu. Othové fotografie nereagují na Baklovu hudbu ani obráceně. Absence záměrných, předem připravených interakcí otevírá prostor pro interakce neplánované, pro vznik nečekaných obsahů a nepředvídatelných nálad. Vizuální a zvuková komponenta jsou propojeny analogickou cestou vzniku. Jeden a tentýž hmotný nebo hudební objekt je nahlížen postupně z různých stran, pootáčí se, známá situace se stále znovu vrací, ale neopakuje se, věci samotné se nemění, jen na různý způsob jsou. Říká se, že hudba je časové umění – ale už se vám někdy podařilo prohlédnout si fotografickou sérii v nulovém čase?,” láká anotace, další informace zde.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!