- Inzerce -

Pozítří: Návrat Pražského improvizačního orchestru

Další návrat Pražského improvizačního orchestru do Divusu po úspěšné premieře v říjnu 2012 (záznam slyšte zde). Soubor zapálených improvizátorů iniciovaný Georgem Cremaschim se tentokrát představí s dvěma hosty: vídeňskou basklarinetistkou Susannou Gartmayer a kalifornským počítačovým průkopníkem Timem Perkisem. PIO svou prací navazuje na světově proslulé zahraniční soubory jako Ra Arkestra (US), Scratch Orchestra (UK) a Globe Unity Orchestra (DE). Sestava: Georgij Bagdasarov – barytonsaxofon, Jorge Boehringer – viola, George Cremaschi – kontrabas, Jiří Durman – basklarinet a saxofon, Ken Ganfield – elektronika, Peter Graham – piano, Tomás Gris – no input mix, Jan Kulka – bicí a perkuse, Michal Matejka – kytara, Lucie Páchová – hlas a saxofon, Ivan Palacký – pletací stroj Dopleta, Lucie Vítková – akordeon, Petr Vrba – trubka a vibrující reproduktory, Michal Zbořil – elektronika.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!